EttNyttLiv

Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra - 24 april 2012 10:18

Frukosten ligger i magen, och jag har flyttat mig ut från huliganens säng och satt mig i soffan.
Morgonpromenaden med hunden är avklarad och jag väntar på att klockan ska bli halv elva, 

då blir det promenad med Bobo.


Solen strålar in genom fönstrerna men tyvärr är det en inne dag för oss, eller så lite ute som möjligt, då huliganen ligger i rinnande näsa och hosta.


Men tänkte att han iaf fick cykla till Amanda eftersom vädret verkligen är på topp idag.
Imorgon kan det vara värre.

Ska gå och byta byxor sedan blir det promenad och efter den kommer det två "vänninor"
(HAHA) över på en kaffe och lite skitsnack .


Eller den ena snackar skit om hennes man och jag bara lyssnar.

Jag är ingen snackskitar person.
Finns nog faan inget värre än de.



Nee nu har han bytt från pyjamas till kläder. Dags att dra sig ut.

HA EN BRA DAG

Av Alexandra - 23 april 2012 17:06

Jag är egentligen inte så speciellt märkvärdig .

Med mina olika färger på håret varje månad för att känna att jag  piffat upp mig själv lite
Fick jag min son 2007 som bär namnet Melvin Gnällvin eller smällvin beror alldeles på vilket humör han är .
 Men för det mesta bär han namnen Lilleman , Lillhuligan eller Fiisen . 
 Vi Bor tillsammans med Jonas som är min andra hälft
Han kom in i livet när jag behövde honom som minst,
Men det är nu jag behöver honom som mest.
Han gör mig lycklig.
Jag hoppas på många lyckliga dagar och även år med denna människa.
Han har fått mig och inse att det finns EN person för alla.
Just en person som passar mig bäst och vill leva med just mig!
Mina dagar består i att lämna sonen på dagis promenera med hund umgås med de få vännerna jag har (De jag trivs med) alla hushålls sysslor.
Jag eftersträvar att bli en sådan häftig morsa som alltid ställer upp har vattenkrig inomhus. Picknick på bordet kojbyggande under bordet och andra små hyss och äventyr.
Familjen har jag närmast hjärtat och föredrar hemmakvällar uppkrypna i soffan med barn, bonusbarn och fästman och kollar på någon tecknad film och äter gott
 än vara ute och festa.
Jag har lärt mig att med sanningen kommer man längst här i livet.
Så varför ska man då snurra på den vrida den och även vända hit och dit framåt och tillbaka?
Vad är egentligen meningen med det?


Så i denna blogg finns det inget som vridit och vänts på inte heller påhittade saker utan DEN nakna sanningen! The true story!
My story!
Så med ett bättre ord hälsar jag er välkomna till LIVET ur min SYNVINKEL !
Varmt välkomna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards