EttNyttLiv

Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra - 29 juni 2012 09:10

Nu är allt nerkört, inpackat, utstädat klart så nu bor vi verkligen i detta hus. Fast vi flyttade in i måndags och har sovit sedan måndags natt. Självklart har vi kartonger att packa upp, buskar att klippa ner, land att rensa. Men det är VÅRT nu. Huliganens sista dag på "nya" dagiset, vecka 32 är han tillbaka på sitt "gamla" dagis igen. Jag är jätte förkyld och kroppen värker. Men vad ska man göra.... Nu packa upp.

Av Alexandra - 18 juni 2012 16:10

Sitter framför datorn och har precis haft besök av en familj som skulle kolla på lägenheten.
Alltså vår gamla, för det är ju våran gamla då vi eller jag sagt upp den. Jag förstår inte varför det kommer människor och kollar på en utan att redigt kunna svenska.
Det är jätte svårt för mig/oss att förstå vad de pratar om. Och hans fru bara stod och log och nickade.
Jag har absolut inget emot dom men snälla ni bor i Sverige. Lär er svenska då, det skulle underlätta så mycket mer.
Plus att det verkar ha kommit fler och fler familjer med annan herrkomst till Storgatan.

Och flyttat upp från bullerbyn.

Skumt.


Nu ska jag börja med maten. Blir räster ,
Flygande Jacob (LÄS Melvin) :)

Av Alexandra - 13 juni 2012 14:06

Igår var allt bra med ryggen och nacken. Eller allt bra, det kändes av iallafall. Idag är det tjutstadiet igen. Det gör så fruktansvärt ont. Och när man bär vetenskapen om att man ska till en massörska imorgon gör det hela lite bättre. Det är BARA 11 timmar kvar som jag måste leva med detta. Eller förhoppningsvis BARA de timmarna. Skulle väl kanske inte packat så mycket igår men dagen med stort D är smart här och jag vill ha allt redo för flytt, så det är ju egentligen mitt fel. Jag vill ha det ordning och reda. Och jag BARA längtar tills att det är dags för dammsugning torkning och damning UNDERBART!

Av Alexandra - 12 juni 2012 15:26

MAMMA SKRIVER !!



Jag har ingen redig stort matsug just nu, finns inget som gör mig redigt WOW vad gott det skulle vara med just det, eller med en sådan bit, o eller den kakan skulle sitta fint.
Känns som jag mer tvingar i mig en portion, en LITEN portion. Ja jag äter lika mycket som min 4åriga (snart 5åriga) son äter hemma.
Det är illa, kan även hända att jag äter MINDRE än honom.

I början var det örtkrydda på makaroner och på gurka. Men nu, nu finns det inget gott längre.

Jag längtar efter flytten något otroligt. Vi gick föri där i fredags med sonen när vi var ute på en promenad, Våran trädgård var den ända ihopväxta gården i hela området. Och överväxta buskar. Så det första jag och lillhuliganen ska göra på VÅR (min och sonens) semester är att vara ute på gården och göra ordning det så bra som vi kan, sedan får sambo ta över grovgörat.


Nu är det fikadags med sonen.

Ha det bra bebis, en och annan bit kaka kommer snart.

// Din mamma

Av Alexandra - 11 juni 2012 16:34

Första ögonblicket!

Det var den 30 maj, jag gick runt och mådde dåligt hela dagen och hade även en svimkänsla vilande på mina axlar som bara väntade på det perfekta ögonblicket att bryta ut och slå ner min värld ett tag, om inte bara för en sekund.

Jag skickade ett medelande till din far och bad honom inhandla ett test för att slå bort mina misstankar. Mina misstankar om att du låg där inne i kroppen.

Jag hade så fel. Testet visade att du var verklig, att du fanns där inne och bara väntade på att få växa dig stor och stark.

Vi har inte kollat upp vilken vecka vi bär dig i ordentligt, Jag din duktiga mamma på att skriva upp alla viktiga datum, alla viktiga saker under just det datumet, och skriva ner när man har sin mens. Existerar inte ens i din mors huvud.
Jag är ett stort geni gällande sådant. Jag skriver upp de lite mindre viktiga saker, som hur mycket handlar listan gicp på, hur mycket pengar det finns kvar på kontot och MINST vad jag köper till mig själv som egentlgien är en av de mer VIKTIGASTE sakerna att föra ner. Men när det kommer till mensen så försöker jag lägga det så gått det går i huvudet.
OCH denna gång så funkade det inte, Jag har glömt bort när jag sist hade mensen.
Men vi inhandlade iaf ett sådant veckotest från CLEARBLUE och det visade att du har funntit i magen i fem veckor. Ja idag 5veckor och 3dagar. (ENLIGT TESTET iaf)
Jag kommer att gå ner till MVC den 19 och sedan få reda på när vi ska till VÄSTERVIK för att kolla hur långt gångna vi egentligen är.

Jag kommer självklart att återkomma med EXAKT information senare.

PS Jag lider inte av morgonspya iaf :) ett pplus iaf.

Av Alexandra - 11 juni 2012 08:11

Stinker sönder bränd ärtpåse, och tigerbalsamet bränner sig in i ryggen och axeln. Igår sträckte jag mig något så fruktansvärt i ryggen och fick nackspärr, så efter mycket tårar av smärta under gårdagen. Ingen sömn inatt ska jag nu försöka att sova ett tag. Godnatt

Av Alexandra - 7 juni 2012 12:50

Kartong efter kartong. Tidningspapper efter inslagning. Känns som om jag bara packar och sover. Och sen då? Ja då ska det packas upp. Visst i vårt nya hem. Men jävlar vad jag tröttnar på att herrn i huset sätter sig framför datorn och gör inte ett piss. Visst jag går hemma under dagarna men för faan. Han borde väl iallafall kunna ta ett eget initiativ och ta en ända JÄVLA kartong JÄVEL men nee då..... Nu har jag tagit en pause iallafall. Tänkte ta huliganens kläder senare under dagen, efter att han är hämtat och hjälper till med att välja vad som ska packas ner och vara kvar

Av Alexandra - 6 juni 2012 13:23

Hörde att man ville ändra nationalsången! Så här kommer "Du gamla du fria 2.0"(Ta det med en nypa salt nu)Du gamla du fria, du flyktingförläggning i nord!Du tysta, Du skatterika sköna!Jag hälsar Dig, kallaste land uppå jord,Din soc, Din svimmel, Dina pengar gröna.Din soc, Din svimmel, Dina pengar gröna.Du tronar på minnen från Balkansstora dar,Och ärat när USA flög över jorden.Jag vet vad Du blir och vad du aldrig mer får va.Ja, jag vill leva men inte dö i bagdad.Ja, jag vill leva men intr dö i bagdad.Jag städar för att tjäna mitt älskade bröd,din trohet till döden vill jag svika.Din rättsal, skall jag blåsa, med rån och med brand,din fana, högt den i frådet ska vara.din fana, högt den i frådet ska vara.Med Skattepengar skall jag fiffla, för hem och för härd,för Sverige, den kära svennebananen.Jag delar dig lätt, med alla i världenNej, jag vill leva men inte dö för norden.Nej, jag vill leva men inte dö för norden.

Ovido - Quiz & Flashcards