EttNyttLiv

Alla inlägg under september 2012

Av Alexandra - 14 september 2012 11:14

Idag är det en seg dag, sitter insnurrad i täcket med pyjamas under trappen.
Det har blivit "mys"hörnan där datorn står, och de bärbara ligger.
Jag har ont i hela kroppen och har ingen ork för något stort egenligen, Idag var det städdag men kroppen klarar inte av det och jag kommer troligtvis ligga i en förkylning nästa vecka.

Nästa vecka ska vi förövrigt åka till västervik och kolla så lilla C mår bra och växer och utvecklas som h*n ska.

Går in i vecka 20 imorgon. Tänk att det bara är HALVA tiden kvar innan vi får krama vår skrutt <3

Melvin hade med sig en dagiskompis hem igår och man inser nu hur stor han verkligen är.
Hämtade grabbarna vid 15 och följde Liam hem vid 19. Bjuden på en kopp kaffe och prat med Martina innan jag och Melvin drog oss hem för att sedan hoppa isäng.

Han sov HELA natten i sängen, det var skönt att jag med ficj somva ut då jag var jätte trött i gårkväll/natt.
Han har kommit in i att det finns monster nu. Har aldrig haft problem innan då spöken fiser vi bort (inte haft några så länge jag kan minnas) varulvar och vampyrer gillar inte vitlök,
Melvin har en vitlöksbit i nattusbordet ^^
Men monster hade vi inget för. Så det blev en liten sång:

trolla bort, trolla bort, trolla bort alla monsterna

Och den funkade, efter att ha tittat under sängen i näsan i örat och även om han hade svalt några.
Så nu är det sången varje kväll som gäller så länge det behövs.
För det tar inte bara på mina krafter när han kommer upp om nätterna.
Han är helt slut på morgonen efter då han missat timmar att sova.

Förövrigt så finns det en "familj" som får mig och Jonas att må redigt bra under dagarna. De är så otroligt patetiska att vi sitter och skrattar åt dom. Men det är bara kul att de förgyller våran vardag.

Så tack så hemskt mycket.
Ni ska bara veta hur lyckliga ni får oss att känna oss ;)

Jag vet. vi är 24 respektive 28 och dessa SMÅ människor är så omogna att det inte går att förklara.
Men det skiter vi i. Ett gott skratt förlänger livet.

NU ska hundarna ut!

HA det bra

Av Alexandra - 11 september 2012 19:55

Jag hatar när man själv inser att man har en blogg men ALDRIG skriver i den. Och jag har verkligen ALL tid i världen. Eller jag har många timmar att  lägga ner på den.
Men jag kommer aldrig så långt att jag faktist sätter mig framför datorn. Finns annat som är mer lockande.
Har ju egenltligen bara bloggen på själva datorn. Allt annat har jag ju med mig vart jag än går, i mobilen.

Visst jag kan ju blogga i den med. Men inte de långa meddelandena.
Jaa ni gissar rätt jag sitter fortfarande med en knapptelefon.
Har även en lite mer avanserad men ja det är för avanserat för mig.
Den fick sonen att ha som spel mobil. Jag tycker verkligen om knapparna ^^ gamla hedliga knappar :)

Lillhuliganen blir 5 den 28de och jag undrar många gånger om VART FAAN försvann min lilleman?
Det var ju inte alls länge sedan han låg på mitt bröst och sov, det var den tryggaste platsen i världen. Visst mammas famn är fortfarande den tryggaste platsen i världen, Men den behövs inte lika ofta nu som innan.
Jag blir nästan ledsen när jag inser att allt går för fort.
Känns som om jag inte hinner med och blundar nog ofta för att inte inse att han verkligen är stor.
Han är och kommer ALLTID att vara min nr 1.
Ni får ta det som ni vill men så mycket vi varit med om har gjort oss starka tillsammans, UTAN honom är jag inget.

Och nu undrar ni hur jag kan sitta och skriva något sådant när jag faktist väntar mitt andra barn.
MITT andra älskade lilla barn.  Jag kan det utan att det känns att det är fel ett dugg.
För vårat band som jag och Melvin har. Är starkt, Det är sjukt starkt. Och jag skulle kunna göra VAD som för honom. Och tro mig. Jag har redan gjort det.
HAN är verkligen min stjärna. Mitt liv, mitt ljus.

Bebis mår förövrigt bra där inne. Håller mig fortfarande på 75kg men bebis utvecklas prima.
Var lite oroliga att den kunde lida av down syndrom men alla kromosoner finns och INGET absolut INGET är fel.
Bebis kommer ligga lite UNDDER vikt kurvan i magen bara. Och även läng kurvan.
Men det gör oss ABSOLUT inget. För nu vet vi att h*n är frisk.

Nu ska jag slänga mig i soffan och bara vara JAG,

Jonas är väl säkerligen på väg hem. Han fick jobba över idag.
Men vad spelar det för roll. MITT LIV ÄR HÄR. Och idag har dagen gått fort.

Jah är lyckligare än innan.


Ovido - Quiz & Flashcards