EttNyttLiv

Alla inlägg under november 2012

Av Alexandra - 28 november 2012 13:23

Sist jag srev var i fredags och i lördags åkte vi till Västervik och var där hela dagen. Eller ja vi såg till att vi åkte från Vimmerby vid 10 och var hemma igen vid 17. Så en heldag för oss var det iaf.
Vi fikade och sprang runt i affärer och visst var det jobbigt. Två barn som BARA ville hem hela tiden och jag som väger lite mer fick snabbt ont i fötterna. Eller hälarna rättare sagt.

Jag hade mer affärer jag ville gå i och skulle ju även handla julklappar till Melvin. Men det gick ju inte.
Orkade inte med att höra -Kan vi åka hem nu, jag orkar inte mer jag vill inte mer, Jag stannar i bilen. och bla bla bla.
Jag vet att barn klagar men helvete vad detta var jobbigt.
Melvin är mer sådan som hänger med i strömmen. För han har lärt sig att om man inte tjatar och är duktig så kan man få något. En leksak, glass eller godis för att man var såååå duktig.
OCh eftersom det inte är vi som uppfostrar dessa två barn får man bara bita i det sura äpplet.

Hur eller hur blev jag sjuk på lördagsnatten. Feberfrossa och rivgärnet i halsen satte sig där.
(jag var dum och inte stängde jackan och hade ingen halsduk) Har svettats och frysit av vartannat.
Men idag är det lite böttre inte helt bra men iaf bättre.
Många halstabletter och glass och varmdricka har det blivit iaf.
Men springer fortfarande runt i halsduken tills jag går och lägger mig.
Finns inte speciellt mycket energi men det är ju förståendligt.

Nu pallar jag inte mer. Nu vill jag lägga mig ner och vila ett tag. Huvudvärken börjar smyga sig på.


Av Alexandra - 23 november 2012 22:20

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 7 feb 2013
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det är helt otroligt. Att det BARA är 76 dagar kvar.
eller bara och bara. förhoppningsvis. Jag vill inte gå över iaf.  Bättre att den kommer LITE tidigare än senare.

______________

Jag börjar känna det nu. Jag är hård i magen. Så problem är det när man ska bajsa. Eller ja försöka bajsa då det inte är så lätt. Kommer bara små harpluttar och känns som om bebisen är på väg ut när jag tar i.
Mina fisar luktar bajs ^^ och det är sjukt vad illa det är egentligen. MINA fisar luktar hundbajs :/
Så vi kommer försöka med russin och pärön ikväll och imorgon blir det katrinplommon och tillsist blir det faktist att gå till apoteket om dessa "huskurer" inte funkar.
För skita måste jag ju kunna göra. Sambo skrämmer upp mig om att bajset kan ruttna i magen om det inte får komma ut.
Jag vet faktist inte om jag ska tro på det eller inte. Men varför skulle det inte det egentligen.
Så jag vet inte. Antingen luras han ordentligt och jag går på det eller så har han faktist rätt.

Och det känns även att bebis är stor där inne. För det känns i rygg och ryggslut. Och det gör ont på samma ställe i magen HELA tiden. Visst jag tar hellre sparkar runt magområdet ÄN i revbenen.
Ibland är det för MYCKET.
Och sambo kan inte låta bli att le, Då jag faktist vill ha ett till barn efter detta OM det inte är en tös <3
För jag vill verligen ha en liten prinsessa när jag redan har en prins Melvin <3

Men vi får se. Detta blir sambos 3barn. Vem vet. Det kanske räcker för honom?

Nee nu blir det fruktdags :)

Av Alexandra - 23 november 2012 13:13




Som det stod i förra inlägget är fredagar mina städdagar.
Men INTE idag. Idag skiter jag i det.
Eller jag dammsugar inte eller torkar golvet. Allt det andra har/ska jag gjort/göra.
Anledningen till att jag skiter i att dammsuga och torka är för att Jonas barn kommer idag (kväll) och stannar tills på söndag.

Känns bara fel då Jonas ex och nya ska åka till Ullared och handla.
Och vi ska typ vara barnvakter åt Jonas egna barn
Jag vill att barnen ska komma hit för att de VILL inte för att de MÅSTE. Och just nu (eller de senaste gångerna) känns det som att de kommer för att de MÅSTE.
Exet och hennes nya mutar barnen för att de ska åka ner till oss.
Vet ine hur MÅNGA lego kartonger Kevin har för på varje reklam när man ser så säger han
- De har jag redan.
Och Max har oxå väldigt mycket lego. Han har även mycket dinousarier och lastbilar.

Men vad ska man göra. Det är inte mina barn, Men jag känner mig som den dumma bonusmamman även fast så inte är fallet.
Så mycket är de inte här nere och vissa gånger får vi reda på att de varit nere unger helgen när de är på väg upp till Sthlm eller precis kommit upp.
Så jaaa ni förstår mitt tänk hoppas jag.
Man tröttnar på att vara trevligt och snäll när man INTE får något tillbaka.
Plus att det är väldigt jobbigt när det är två olika uppfostringsmetoder.

Och jaa det märks att det inte är Jonas som är med och uppfostrar dom.

Och jag kan inte göra ett skit.

Jag längrar efter MIN Melvin. Blir en fika med mormor idag.

Men MIN Melvin är helt klart den besta som finns.


"Mamma, är bebisen ute nu eftersom du blivit så smal?"
MIN fis vet hur man ska få mamma glad <3

Han är det bästa jag har.
"I love you, yes I do"




Av Alexandra - 21 november 2012 16:38
















Som alla vet lider jag av svår ADHD

Och med sjukdommen finns det massa negativa saker jag har problem med.

Men jag har iaf kommit en bra bit på vägen med mina tips som jag lever med dagligen.
SÅ här kommer dom.


Jag har JÄTTE stora problem med tider och datum.
problemen är inte själva tiderna utan att komma ihåg dom.

  • Så jag ber de flesta om jämna timmar på möten,
    INTE tider som 14.30 14.45 eller 14.50 UTAN jämna tider som 14.00 eller 15.99 då ist. Och finns inte de så kan det funka med 14.30 Men helst av allt vill jag ha mötena jämna tider.


DÅ jag går hemma dagligen är det ju jag som gör allt då sambon jobbar.
Jag har även kommit på en bra veckoplanerare där med.



  • Maten står (oftast) på bordet vid 18 tiden.
  • Melvin är i säng vid 20.00
  • Melvin badar
    * tisdag
    * torsdag
    * söndag
    vid 18.30 fram till 19.30
    (ja han badar i ca en timme)

    Melvin gillar inte att duscha så då gör vi på detta sätt ist.
    Och MÅSTE han ducsha är han klar på 2min. Med böl tjut och gråt.


    • Tvättar gör jag när det är fullt i tvättkorgen.
      Då Melvin har problem med tvättmedel med parfym så tvättas hans kläder var försig.
      Och sedan jag blev tillsammans med Jonas ska det tvättas i kulör och vitt.
      och underkläder var försig. Jag gjorde det ju så lätt som möjligt för mig och bara körde färg och vitt så det blev ju OFTAST två maskiner för mig. Nu är det 4 maskiner som tvättas varje gång. LITE för onödigt för mig . Jag hade klarat mig på 3 maskiner istället.

    • Städar gör jag varje fredag alltså  då STOR städar jag
      *dammsugar
      * badrummet (spegel handfat toalettsits)
      * damtorkar , våttorkar alla rum
      * rummen uppe
      * torkar golv
      * viker tvätten som (ibland) stått i den andra tvättkorgen
      (en för rentvätt och en för smutstvätt, Ska även inhandla en till Melvins kläder så slipper man sortera)
      *Tvättar om det behövs
      *Byter i sängen (då hund och katt sover där oxå)
      (pga att Jonas pillar ju på vanen och kommer hem senare under kvällen)

    • Jag damsugar upp allt hundhår när de ÄR alldles för mycket. Annars plockar jag upp hårtussarna med händerna om de bara är småtussar.
      Dammsugar även av i hallen när det blir alldeles för mycket grus från skor och dagislek


  • Detta står på ett veckopapper på en av insidan av garderobsdörrarna
    som ett veckoshema.
    Alltså mina städ och tvättdagar OCH vad som ska göras.
    • Jag har en veckokalender
      • Tre stycken årskalendrar
    • En "komihåg" vägg,
      Just nu är det en spegel och en glasruta i hallen. Då hemtelefonen är i hallen så är just de den bästa platsen att skriva upp det på. plus att ytterdörren är ju i hallen och kommer man på något är det lätt att skriva det inna man går ut.

    VI har INGA saker på golvet som inte ska vara där. Då det måste vara lätt för mig att städa av och det underlättar när det INTE finns något på golvet. Det går lixom lite lättare.


    •  Melvin är bara 5år det vet jag men han har sina leksaker i "rätt" lelsakslådor
      Han ska ha det upp plockat från golvet INNAN han ligger i säng.
      Då han är blöjfri och går upp och kissar under nätterna ska han inte ramla och slå sig, plus att om det skulle vara något ska vi kunna gå in på hans rum i kolsvart mörker UTAN att själva slå oss.
      Plus att det ser bättre ut i rummet om det bara håller sig så. Och det tar inte en timme att städa och plocka iordning hans rum varje gång man ber honom utan 5-10 min om man bara håller det i ordning.

    Nu är det dags för mat :)

















Av Alexandra - 20 november 2012 13:54

Igår kan vi hem vid 21.00 och jag var helt slut. Melvin med förresten.
Börjar dagen med dagis, stan och sedan lek och bus och stoj hos Liam och Sara.
Melvin gjorde sig iordning för säng och sedan bad han mig att hämta Dasie ur min jackficka. När jag kom upp igen sov han som en stock.

Vi sprang runt på stan till 17.00 blev lego,spindelmannens ABC bok. en sallad och LITE prat med morfar på stan.
Sedan bar det av till det Lillemannen hade längtat MEST efter lek med LIAM.
Blev fika och kaffe ocm mycket prat för för mig och Martina.

Kröp upp i sambos famn och mös länge alldles för LÄNGE. Kom inte i säng innan tolv. Dumt mycket dumt. Det fick jag sota för idag.
Idag gick jag och la mig efter dagis igen och sov till 12.


Men nu väntar jag på att Besa ska höra av sig så blir det fika på stan med gammal vän och lillemanen.
Kommer vara trevligt.

Nu ska jag ta på mig strumpor iaf . För jävlar vad vårat golv på bottenplanen är kallt. förbannat KALLT

Av Alexandra - 19 november 2012 21:10

Bloggar i morgon . Är helt slut nu . Så nu ska jag krypa ner bredvid min underbara sambo och bara mysa .

Av Alexandra - 17 november 2012 18:58

Melvin sov hos far och mor inatt.
Vi skulle ju ner till far för att ta en oboy innan vi åkte och handlade till fredagsmyset men jag fick inte med honom hem igen.
Jag fick cykla hem själv och packa sakerna han skulle ha med sig. Sen när jag kom ner till fars jobb igen stod de båda och dansade förfullt i affären. Melvin lekte även cowboy.

Far stängde affären vid halv 6 och vi begav oss till cafe Royal för att BARA ta en fika. blev varm oboy, kaffe latte, kladdkaka vaniljhjärta och MAT.
Fläskfilè bearnesesås klyftpotatis och någon svampsås. Vi var hemma hos far och mor vid halv åtta och jag kom hem till oss vid nio tiden. Sambo skulle höra av sig när han kom hem men det glömde han visst ;)
Täffade Simons familj med tre barn. Hur söta som helst. David träffade vi ju när det var cirkus i stan. Därför vi kom hem så sent från stan.

Hamnade i säng båda två vid halv tolv igår. Vi skulle ha myskväll men båda var helt totalt trötta Jonas somnade till och med i soffan ;) Jag sov till halv elva i morse och sedan kollade jag och J på super mario filmen och sedan blev det MADDAG hos mor och far. Jag och Melvin stannade kvar till 5 och Melvin är nybadad och har på sig sin skattkarte pyjamas + lite av pirat ytstyrseln och sitter klistrad framförpå Tintin på viasat.
Melvin är ett stort Jack sparoow (pirat) fans (även spindelmannen, iron man, hulken batman)

Medans han badade så bytte jag rent i sängen. Skulle även ha tvättat men sambo hade tydligen slängt in en maskin så jag får helt enkelt vänta tills hans är klar.


Nu ska även jag kolla in filmen lite . Efter att jag fixat till godis popcorn .

Av Alexandra - 16 november 2012 13:17





Idag är det fredag (som om ni inte viste om det lixom)
Och yttligare en vecka har gått.
Idag går man in i vecka 29 och det är 11 veckor kvar tills bebis är beräknad.
 

(sista UL vecka 27)
VÅRAN lilla skatt.
Melvins lillebror eller lillasyster.
<3

__________

Idag har (faster) Linda varit över och lämnat vägmärkesboken som jag får låna. Så jag kommer ikapp lite i körkortsboken som har legat i bokhyllan ALLDELES för länge egentligen.
Men finns inte ekonomin så försvinner motivationen och då blir det liggandes alldeles för länge.
Men nu gör vi ett försök till att iallafall läsa och svara på frågorna i häftet.
Tog en snabblunch med tillsammans.

Och nu väntar jag på att kl ska bli tre så man kan åka till dagis och hämta den bästa fisrumpan som finns <3
För att sedan cykla ner till fars jobb ta en kopp oboy/kaffe och sedan handla lite mjölk och läsk/godis till fredagsmyset.
Vet inte om fisen ville sova hos morfar och mormor inatt eller om det var i morgon.
För de han sa var att:
han ville vara med morfar men inte med mormor och han ville sova där men inte bredvid morfar för han snarkar sååååååå mycket.

Så jag vet faktist inte redigt vad han vill.

Iförgår kväll när vi skulle gå och lägga oss jag och sambo.
Så sa jag till honom att:
Jag känner mig inte sexig just nu.
Svaret blev från Jonas:
Det behöver du inte.

Vad jag älskar den människan. Han får mig att le dagligen.
Och visst självklart blev det jättefel när han svarade men ack vad jag älskar honom.
<3

Funderar även på att kanske åka och köra lite barnsim med Melvin ikväll. Eller om det blir upp till far och mor tills sambo kommer hem från hobbydagen. Så slipper vi sitta själv hemma (om melvin inte väljer att sova hos dem villsäga) eller så slipper jag sitta själv hemma.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet.

Ha en bra helg om jag inte skriver något förrens måndag

// A





Skapa flashcards