EttNyttLiv

Alla inlägg under december 2012

Av Alexandra - 28 december 2012 15:21

fick en ny mobil i julklapp. nu ger vi den ett försök. Nu sitter jag och Melvin i soffan och myser med glass. Han har bakat jordgubbsmuffins idag. De blev faktiskt redigt goda för att vara gjorda av en 5åring helt själv (jag skar jordgubbarna) han blev självkart överlycklig av alla hans paket. och att han fick träffa tomten som på något lustigt sätt hade 7 olika dealekter. vi hade 3 julaftonar så det var redigt skönt att få äta på sibylla igår efter att vi hade spenderat lite pengar i västervik. allt är bra med oss iaf. nu ger jag upp för jag förstår inget för tillfället. o känner att jag vill vila lite i soffan ijnan jag ska börja med kvällsmiddagen som idag blir tacos . melvin har valt det . fantastiska unge <3 . god kväll på er. och om jag inte skriver något ordentligt de ssa dagar önskar jag mina läsare. . . . . .GOTT NYTT ÅR

Av Alexandra - 21 december 2012 11:21

Melvin har varit hemma i två dagar. Tredje idag pga sjukdom.
Han har kräkts så fort han har drukit något men allt i mat väg har han fått behålla.
Så det var inte magsjuka eller slemkräkningar utan vi har ingen aning.

Jag kommer att återkomma senare ikväll och berätta lite mer. Just nu ska jag göra iordning Melvins dator så han kan börja spela på den igen.
Ja den är omformaterad och nu klar för spel och filmtittande :)
Tack du Peter för hjälpen.


Av Alexandra - 13 december 2012 13:56




Bunkrat upp med kaffe och lussebulle som jag och Odin sitter och mysäter på innan Melvin ska hämtas.

Igår var det lucia firande på Melvins dagis och han var den som sjöng mest av alla barnen. Och både jag och Jonas stod som två stolta föräldrar med leenden upp till öronen. Han gjorde oss så stolta. Blev fika med kaffe och pepparkaka efter själva uppträdandet som barnen själva hade bakat. Duktiga barn det där.
Melvins dräckt är lite väl liten. Men eftersom han börjar F1an nästa år och INTE går i luciatåg då så inskaffades ingen ny.



   

Efter dagis luciatåget och fikan bar det av hemåt ett litet tag. Vi hann kolla på julkalendern och även lite mys och ombyte av kläder (till vita kläder) innan det var dags att dra sig i väg till Vimmerbystatshotell. Där världens bästa Melvin var en stjärngosse (den yngsta)
Var ett NN möte och han tyckte att det var mycket roligt att få gå med Linus (är bekant med hans mor, Vi har träffats av och till sedan Melvin föddes) Då far köpte Comfort av hennes far.
Så de tillhör i stort sätt familjen. (som man träffar ibland men alltid pratar med när man springer på dom)
Vi mammor fick lämna barnen ett tag. De andra brydde sig ju självklart inte då deras barn var från 7 och uppåt. Men att lämmna en 5åring med andra barn och vuxna han INTE känner (förutom Linus då) så sved det i mitt hjärta att bara lämna honom i en kvart. Men han klararde det galant.
Efter luciatåget fick melvin en paradis ask helt själv (jag är nötallergiker och Jonas äter inte choklad) och vi mammor fick en ros för att vi lånade ut våra skatter till tåget.

    
Melvin kom i säng vid 22 och det var en stolt mamma som nattade honom och stoppade om honom.

Han är helt klart den bästaste som finns.

<3




Av Alexandra - 10 december 2012 13:49

EN hel jävla vecka sist?
Jag fattar inte vart dagarna springer iväg.
Visst nu finns det inte jätte mycket ork att göra något men jag försöker.
Jag kan inte bara ligga i sängen/soffan hela dagarna. Mitt liv måste vara i rullning.
Hade jag varit ensam så hade jag faktiskt skitit i allt som har med "RENT HEM" att göra. För ärligt om sanningen ska fram finns ingen ork. Jag orkar inte med hemmet.
Det tar på krafterna. est ryggen och svanskotan.
Men det måste göras.
MÅNDAG fram till FREDAG var som vilka vanliga vardagar som alltid i denna familj.
GÅ upp, lämna på dagis, hem och vila, kolla tv äta något, tillbaka till dagis för att hämta fis och hem. Laga mat som sedan äts. barn i badkar. barn lek mys och sedan i säng.

FREDAG var det dags för MMJ helg igen och då satt jag mest i soffan under kvällen och gjorde INGET.
Lördag blev jag växkt av dumsambo som inte kunde sova så då väcker han mig som KUNDE VILLE OCH BEHÖVDE sova. Jag går upp vid 11 för att han sa att vi skulle till hans jobb hämta saker sedan till patrik/nea för att hämta katt. Och det var såååå jävla viktigt att det gjordes nu precis
MEN IDIOTEN ligger kvar fram till halv tolv i sängen och sedan flyttar sig ner till datorn fram till 14 tiden
HELVETE vad det var viktigt att göra precis NU.

Iaf katten kommer ut till Jonas mor och vi kommer hem runt åtta tiden på kvällen och jag skulle ha städat egentligen. satte ihop spjälsängen och bäddade den så det iaf är klart.
Nu är det bara "MIN BB" väska kvar. Sedan kan den få komma (inte detta år iaf) NÄSTA ÅR
Det gjorde jag igår ALLDELES jävla helt själv. När Jonas märkte att jag började dammsuga på bottenplan flyttar han sig från datorn (film) Upp för att spela tv-spel och jag får göra ALLT igen.
Hn är 50% delaktig i detta bebisgöra.
Då borde han faktist hjlpa till oxå.
OCH jag har sagt till honom gång på gång att jag faktist behöver hjälp när det börjar kännas i ryggen. Då klagar han på att han med har ont. OCH skiter i att hjälpa till. Kunde jag verkligen skita i att städa och allt annat skulle jag gjort det. Men jag vill att Melvin har det rent och snyggt om kring sig.
Jag hade absolut inte städat BARA för Jonas skull.

mublerade om i fisens rum igår med innan han hämtades från MMJ.
Nu jävlar ser man att han blir större och större. Alla leksaksbackar är UNDER sängen (halv loft säng har han)

Tvn ska kopplas in , Ps2 ska in och video spelaren ska kopplas in.
Data skärm ska fixas (enligt jonas) skrivbordet gjorde jag för att Melvin skulle kunna sitta uppe och pyssla skriva och måla NÄR han ville. Jag gjorde inget JÄVLA data bord

Men rummet blev större och bättre iaf.
Idag ska jag dammsuga av en gång till och sedan torka golvet för det gjorde jag inte igår.
Efter att melvin hade hämtats från MMJ så var vi ute i någon timme och sedan lekte MElvin medans jag dammsugade uppe och kollade på faceoff.


Nee nu ska jag inte skriva mer utan läsa de bloggar jag följer.

HA det

Av Alexandra - 3 december 2012 13:55




Måndag idag. Och jag har precis slängt i mig frukost-lunchen som bestod av fyra st rostade mackor med sylt och ost. MUMS
Jag har inte srivit sedan i onsdags och jag som verkligen skulle försöka ta tag i detta att skriva dagligen. Men eftersom min dator lever pga tejp och skärmen viker sig av och till så har jag struntat i att ha den på.

Utan har istället försökt att få liv i sonens bärbara ACER aspire 5050. Och faktist fått liv i den efter mycket om och men. Många "onödiga" pogram fick plockas bort då han först och främst ska ha den som BARA spel dator och kolla på film och skriva lite så är ju det det ända som faktist behövs. Så internet finns på den. OCH det tog ett låångt tag att få irodning på det. Hela (C) är sååå full med skit och jag vet i faan vad som ska plockas bort och VAD man kan plocka bort. Men filmer får han iaf inte plats med då det saknas något pogram. SÅ denna "dumburk" kommer att formateras snarast möjligast (så fort storebrors kompis har hört av sig)

Men iaf så lånar jag Melvins dator ett tag nu . Och den måste ha sladden i sig hela tiden så blir även att införskaffa ett nytt batteri till den senare.

I torsdags blev det fika med mor och bror efter att Melvins hämtades på dagis.
Ingen speciell dag där egentligen.

I fredags
blev det MYS framför tv:n LÄÄÄNGE ungen var uppe till halv tolv. ÄVen fast han la sig i MIN(våran) säng vid tio tiden för att kolla på film och somna var tanken. Han kom ner vid elva igen och var uppe till halv tolv INNAN han kom i sin säng.
Jag och Sambo åt plankstek sent under kvällen, Och jag hoppade i säng vid halv tolv med.
Frågade sambo om han skulle med upp och sova men han skulle bara kolla klart på filmen. Innan jag ens släckt lampan på nattusbordet hörde jag hur han låg i soffan och snarkade. Där sov han hela natten Och jag sov underbart skönt. FÖRSTA natten jag sov hela natten UTAN att vakna av att han snarkade eller var kissnödig :D
(Jonas var hemma runt nio från jobbet och hobbybillpillandet. Han pillar på bilen varje fredag)
Bakade även lussebullar efter dagishämtandet

OCh i Lördags åkte sambo till jobbet för att lacka splälsängen, knopparna från hallbyrån och handtagen på "sko"skåpet och vitrinslåpet över.
Spjälsängen blev ju självklart VIT och knopparna/handtaget SILVRIGA med lite GLITTER i.

OCh jag och Melvin satte oss framför datorn med tilltugg för mys och kollade på hela advendskalendern "När karusellerna sover" Min underbara farmor kom förbi en snabbis med, Hon är en sådan fantastiskt kvinna.
Min farfar lider av demens så jag förstår att hon har det jobbigt ibland, Men hon kommer aldrig lämna hans sida. Det är så otroligt vackert . Så vill jag med leva.
"Tills döden skiljer oss åt"
Skulle baka pepparkakor under dagen men degen hade jäst eller något skumt smakade för jävligt (annan sort på smeten än vad jag brukar handla) kan också varit felet (GILLE) Så av den degen blev det ett hemmabyggt pepparkakshus. DET är såå otroligt vackert och VINT ;) Jag och sambo satte i hopp det under kvällen. Med lim, pepparkakslim och kristyr med alldeles för MYCKET ättika och ägg. Så den äts ABSOLUT inte upp iaf ;)


Melvin somnade i min säng på lördagsnatten (innan 23.00) mitt i filmen "Nicke nyfiken på rymmen" (eller något i den stilen)


Och igår blev det pepparkaksbakande och städande. Och ordningfix i köket. Satte upp fler svarta "fusk"kakelplattor (alltså klisterlappar eller vad de nu heter) Så nu är köket på väg att bli så som jag vill ha det. Saknas bara MITT vita matsalsbord med 6 platser.

STORFAMILJ är vi ju ibland. Plus att det alltid är skönt med extra plats. Nu har vi inte ens plats med våra kastruller på bordet när vi ska äta och vi är dagligen bara 3 pers .
TRÅNGT ;)

Nee nu ska här hämtas världens bösta fisrumpa.

Och nu vet ni varför jag inte bloggat sedan i ondags . PGA min dator. Men kommer att låna Melvins tills hans ska lagas. och tror även det är dags att införskaffa MIG en ny snarast möjligast INNAN den verkligen är oduglig.

;)

HA en bra DAG.




Ovido - Quiz & Flashcards