EttNyttLiv

Alla inlägg under januari 2013

Av Alexandra - 30 januari 2013 19:01

1) Lek med pappa gör liten pojke lycklig

2) Muffinsbak

3) min 25års present från fisen <3

4) melvin o odin

5) kvällsMysTid med världens bästa pappa

Av Alexandra - 30 januari 2013 17:11

8 dagar kvar o jag känner ingenting absolut INGENTING . Förutom en förbannade foglossning från helvetet. Har jätte stora problem att få på o av byxor, skor o strumpor sitta ner o gå i trappan . Jag vill ha ut våran bebis nuuuuu detta är jobbigt . Jag vill ha ut bebis så det kan börja läka ihop mellan benen.

MEN det är BARA 8 dagar kvar. Skulle inte förvåna mig ett dugg om jag går över tiden.

<3

Av Alexandra - 29 januari 2013 07:38

Sitter i köket o äter negerbollar som familjen gjorde igårkväll o väntar på att man ska höra fisens fotsteg i trappen o tänker på vilket UNDERBART liv jag egentligen har.


Mina grabbar gör mig lycklig .
Tänk att kärleken är så fantastisk

Av Alexandra - 23 januari 2013 08:42

Jag längtar något ofantligt mycket tills våran bebis kommit.
Då det äntligen blir lite liv i luckan, någon som kommer och rör om i smeten.

Nu rullar dagarna på som vanligt, jag följet mitt schema. Samma saker vecka efter vecka, månad efter månad. Ibland tycker jag att det är jätte skönt att allt är strukturerat och fungerar bra för mig. Men ibland saknar jag att det händer något. Att någon vill titta förbi o faktiskt gör det. Jag har ingen förutom min familj. Men det skulle vara skönt att ha någon att prata med. På ett normalt "vuxet" sätt som jag trivdes med och som trivdes med mig.

Jag har min andra hälft, min bästa vän, och undetbaraste sambon på jorden. Jag har oxå pojken i mitt liv. Den världs bästa Melvin . Men jag saknar en VÄN. Någon att dela prat skratt med.
Men heyy jag är van att ingen vill vara med mig. Om jag bara kunde få reda på anledningen skulle det underlätta lite.

Förkylningen sitter i. Nu känns det som ett rivjärn i halsen och jag ska nog helst vara tyst. Men det är svårt, mycket svårt.

Köpte ett nytt matbord igår med. Så nu får vi plats att äta ordentligt. Och jag fick äntligen mitt 8persons bord. Även fast vi klarar oss på 6 platser. Och det är så de kommer se ut LÄNGE. Tilläggsskivan för de extra 2 platserna åkte upp på vinden och jag är såå otroligt nöjd över bordet och priset för det att jag nog kommer ge det ett leende varje gång jag går förbi det. För jag kan inte vara mer stolt över det än vad jag är.

Av Alexandra - 19 januari 2013 13:12

Förtfarande dålig. Eller är bara jag somfortfarande är sjuk. Eller det har blivit värre. Nu har jag hosta slem och förbannat mycket snor i näsan som verkligen VÄGRAR släppa sitt hem och lämna detoch bosätta sig på pappret som sedan spolas ner i toan for ever AND EVER.


Men inte ska väl en täppt rinande näsa få förstlra min dag. Då mitt gudbarn fyller 7 år i morgon och ska ha lite släktkalas idag.

O imorgon är det barnkalas för tösen så fisen ska få leka av sig. Med världens bästa kusin. (Har bara henne än så länge då det kommer en till i april )

Japp det är fisens lakan

Av Alexandra - 17 januari 2013 12:35


Jonas har legat i förkylning sedan onsdags förra veckan. Blev läkaren i måndags för honom och han hade någon muskelinflamation i kroppen på köpet. Blev sjukskriven tills onsdag och är idag tillbaka på jobbet

Lillis började bli lite hostig i helgen. Och nu har han en jobbig hosta men ingen feber eller orkelös kropp.

Och jag kände av i förgår att jag började svullna upp i tandköttet så kändes som en öroninflamation med värk från visdomstand. NEJ det var det inte. Det var ett bevis på förkylning så nu sitter jag här med en orkeslös kropp ont i halsen och en rinnande näsa.

Plus att Lente på Jonas jobb kommer vara sjukskriven nästa vecka så han vill helst inte att bebis kommer då. Och med en förkylning i kroppen vet jag inte om orken finns att trycka ut en bebis.

Nu hoppas vi iaf på en frisk familj innan bebis bestämmer sig för att komma .

Av Alexandra - 15 januari 2013 23:29

Fikade med Melvin idag. Han spelade självklart på mobilen och pt sina negerbollar i pausandet.

Plötsligt vill han ta ett kort. Vilken jävla tur att man inte ser sig själv i profil allt för ofta. Och att det BARA är 23 dagar kvar till bf så jag kan börja ta tag i detta. För seriöst.
DETTA KLÄR MIG INTE.


Bad sambo ta en magbild idag med då bebis kan komma närsom. Bebismagar är vackra resterande krippsdelar INTE

Av Alexandra - 14 januari 2013 18:06

Två år sedan jag och Jonas träffades för första gången och föll för varandra direkt.

Och sedan den dagen höll vi ihop i vått och torrt. Vi har haft våra upp och nergångar, bråk och tjaffs. Men vi har alltid somnat i varandras famnar. Förutom den första månaden under vardagarna då han jobbade i Halmstad. Men från sen torsdagkväll till sen söndagsnatt var vi med varandra.

Vårat förhållande dessa två år har verkligen inte varit en dans på rosor,. Men vi har alltid funnits vid varandras sidor. Och vi har alltid klarat det tillsamnans.

Vi började vårat förhållande boendes i tvåor båda två. Juni flyttade jag och Melvin till en trea. Och Jonas följde praktiskt taget med. Även fast han hade kvar sin tvåa. Den 24sep samma år förlovade vi oss. Årsdagen på Ian stuarts bortgång.
Och den 25juni 2012 flyttade vi till vårat gemensamma radhus och jag bär på vårat gemensamma barn som är beräknat till den 7 februari 2013.

Vi letar även efter vårt drömhem som barnen kan växa upp i.

Jag älskar dig i vått och torrt

Skapa flashcards