EttNyttLiv

Alla inlägg under februari 2013

.

Av Alexandra - 21 februari 2013 23:07

Länge sedan jag skrev ett långt inlägg här. Tror dock inte att detta inlägget heller blir så långt för så fort lilla Lie slått igen sina blå ska jag göra mig redo för sängen med. Just nu ammas hon och tittar för fullt av o till blundar hon o slutar äta så man tror hon sover och ska stoppa ner genne i sin säbg men då öppnar hon ögonen o börjar äta igen. Lite jäklig är hon allt ;) Mammas lilla fisa <3

Är helt fantastiskt o vara 2barns förälder och vi har nu bestämt oss för att införskaffa oss en större bil. En minibuss alias familjebil. Då vi tänker utöka familjen med yttligare ett till barn när Lie är äldre så hon får sin egna bebistid med. Precis som Melvin.

Vi kommer även skriva in mig på körskolan nästa månad så jag kan börja ta tag i körkortet.

Ikea är inplanerad nästa månad med och även ikano-huset. En byrå ska inhandlas till tösen och kläder till Melvin och Lie har lovats.
MEN det blir bara Jonas o Avva tid (Lie med då hon ammas)

Kommer amma henne så långt det går.

Nu sover hon.

Vad jag ÄLSKAR min familj

:)

Av Alexandra - 19 februari 2013 20:39

Två klänningar köpta till bröllopet. O vad jag längtar nu. Äntligen blir det av. Jonas ville ha det i sommar men jag bad honom att fundera en gång till så han fattade vinkeln o tog datumet när vi varit förlovade i två år.

Nu är det bara jonas kläder kvar. O mina VITA kängor ska bara hämtas. Sedan är mitt klart.

Novalies klänning är köpt. Melvins är kvar. De får han vara med o bestämma om vad han vill ha.

Jag är lycklig till tusen
Ni är mitt liv.

<3

Av Alexandra - 15 februari 2013 18:53

Ni är hela min värld.
Ni snurrar min jord.
Ni är kärlek för mig
Ni ger mig lyckorus i hela kroppen
Utan er är jag ingenting

Jag älskar er ofantligt mycket


O du Jonas. Utan dig hade jag inte varit den jag är idag
Du är min bättre hälft
Vad jag längtar tills jag (och Melvin) bär ditt efternamn

<3



Av Alexandra - 14 februari 2013 18:09

Det är helt ofattbart att Novalie är 1 HEL vecka idag. Vart tar tiden vägen egentligen? Snart sitter vi här Novalie 5år och Melvin 10.



Jag kan inte redigt förstå att jag har två helt FANTASTISKA barn. Och vad jag älskar dom. Det är otroligt ähur man kan älska dem så här mycket
<3

De är hela mitt liv

<3

Av Alexandra - 13 februari 2013 08:42

Mitt liv är fantastiskt.
L6ckorus i kropp o själ

Ni är mitt liv <3

...

Av Alexandra - 9 februari 2013 10:18

7 februari alltså

Av Alexandra - 9 februari 2013 10:15

En snöstorms regnig dag med solen lysandes igenom molnigheten föddes Novalie Maija Elvira kl 20.38 Hon var 48 lång och vägde 3030 gram

Krystvärkarna kom vid 20.30 och den underbaraste, sötaste mest fantastiska tös kom ut 8 min senare

<3

Av Alexandra - 6 februari 2013 13:35

1 dag kvar till bf. Nästa vecka är familjen på 4 personer ist för 3.

Jag längtar. Eller vi längtar alla.
Melvin pratade genom min mun till bebis igår kväll att h*n skulle skynda sig på.
Slemproppen gick i morse. Kanske lyssnar h*n på storebror <3

Ovido - Quiz & Flashcards