EttNyttLiv

Alla inlägg under april 2013

Av Alexandra - 29 april 2013 15:42

Den 25 bliv vi 4 till i familjen Lady fick kattungar. Så små och söta
1 disel
2 dot
3 puma
4 bobbycat

Vill ha kvar alla sötnosar

Av Alexandra - 29 april 2013 15:28

Idag sov vi länge jag och barnen. Lee sov till halv elva (en flaska välling vid 7) och Mel vaknade vid kvart i tio. Och kollade på tv tills sen frukosten serverades

Varför jag tilllät Mel sova sä länge var för att dagis hade stängningsdag idag.
Funderar på och ha honom hemma imorgon med eftersom det ändå är en röd dag på onsdag.

Idag har vi bara segat och nu kollar vi på pirates of caribian dödmans kista. Mel springer upp och ner av och till. Han gillar filmen skarpt men ar tråkigt när han inte förstår språket uten bara enstaka ord.

Lee sover middag men bör snart vakna tycker jag. Kl börjar närma sig 4 mer än tre.
Efter att pappa jonas kommit hem ska vi åka och kolla ny vagn till tösen. Jag vill ha en lite mindre och lättare vagn nu. Den andra har så mycket grus i sina dåliga däck. Och jag vill helst ha luft däck.

Idag till mat blir det nog kassler, gräddsås och kokt potatis med brocooli.

Allt till sessans dop är klart med. Bara inbjudningarna kvar. Har redan bjudit alla och de vet tid och plats men känner att jag vill ge inbjudningskort med. Känns lite bättre. Så de ska läggas på brevlådan snart med.

Älskar min familj något ofantligt
Lek och duschbild

<3

Av Alexandra - 25 april 2013 17:05

Tösen vaknade vid kvart i 5 i morse. Efter blöjbyte och mat la jag mig i sängen igen och kröp så nära jag bara kunde min snarkande underbara sambo.

Om jag fick någon superkraft så skulle jag vilja ha en superkraft som gör att jag kan komma in i min familjs kroppar typ några cm när man är de nära så man blir en hel person.

Jag är inte hel utan min familj men ibland vill man komma så nära det bara går och vad vore inte bättre en just den superkraften
UNDERBART.

Av Alexandra - 24 april 2013 11:42

Igår slog det mig attt min lilla tjej redan är 10 veckor gammal.
Och hon har st 68 i bodys och 62 i byxor.


Hon ogillar att ligga ner en längre stund då hon inte ser världen lika bra nu när hon kan hålla nacken
ordentligare än förra veckan (hon har kunnat hålla den uppe sedan födseln)
Och funkar inte mor och fars famn är det baby sitter. I sittandes läge som gäller.
Hon är livsfarlig när man byter blöja o tar på henne bodysen då ska hon stå och puttar ifrån med benen o plötsligt står hon upp.

Melvin är en sådan stolt storebror att det är så underbart att se honom
Jag blir stolt över att mina barn är så fantastiska underbara och just mina
Vad jag älskar dom.

Av Alexandra - 17 april 2013 03:55

EJapp andra natten vi är tillbaka med att ligga vakna. Det var ett tag sedan och jag kan ju erkänna att det var redigt skönt när man fick sova hela nätterna. Och prinsessan måde också bra av det.
Annledningen vi är vakna så här sent eller om man ska se det tidigt är pga sjukdom. Eller sjukdom och sjukdom, hon är extremt täppt i näsan lill fisan så det måste vara jobbigt att andas genom näsan. Igår natt blev det två pocket böcker under hennes säng medlutning ner mot fötterna så det underlättar nog lite iaf får vi hoppas.


Jag ligger själv i sängen då Jonas sover i "gästrummet" då han är så förjordat snorig. Han behöver sova och jag behöver sova och prinsessan behöver med sova. Tar ju på mina krafter att väcka honom varje gång han snarkar och tar absolut på hans krafteratt bli väckt. Så är någon av oss sjuka så kör vi på det viset.

Nu är matningen klar :)

Av Alexandra - 14 april 2013 13:01

Söndag idag och hela huset är tyst. Jätte tyst. Bara jag och tösen hemma, men hon sover så sött. Och jag har INGET att göra. Huset är nystädat, torkat dammat undanplockat.

Så här sitter jag fuppkrypen i soffan med en bok och en kopp t'e då jag har börjat bli förkyld. Näsan känns inte helt okey och halsen.
Väntar på att höra något från far och mor vad de ska äta idag. För mat alldeles själv är inte kul.

Lady ska troligtvis bli mor oxå. Mysigt även fast vi hätroligtvis bara kommer behålla 1st kattunge.

Nu ska jag fortsätta läsa boken.

Av Alexandra - 8 april 2013 09:38

M är på dagis N sover så sött bredvid mig. Min lilla sessa. Vad jag älskar dig och din bror något otroligt mycket. Det kommer aldrig gå att förklara med ord hur mycket.
Eran far betyder också något otroligt mycket.
Vad skulle jag göra utan er. Mitt liv skulle gå under och jag skulle inte vara den jag är idag. Jag skulle vara ingenting utan er min fina familj.

Igår blev prinsessan 8 veckor. Vart tar tiden vägen. Storlek 56 är nu för litet och vi har köpt upp en helt ny garderob till henne i storlek 62.

Men har tyvärr ingen stans att ha kläderna förrens ikväll när barnens morfar kommer ner med en byrå han köpt på ikea idag. Beställde även mattan jag förälskade mig i för 200 kr. Så den är jag värd :)

Idag blir det att göra de sista dopkorten så det är klart :) sedan ska de självklart delas ut med

Ohh vad jag längtar tills dopet. Hon kommer vara så fin våran prinsessa. Våran prins kommer också vara stilig i skjorta o kavaj. O pappa Jonas med.
Ohh vad jag älskar min lilla familj <3

Ovido - Quiz & Flashcards