EttNyttLiv

Alla inlägg under juli 2013

Av Alexandra - 29 juli 2013 01:11

Idag blev mannen klar med altanen och jag är så stolt över honom.Att han gjort allt själv. Då jag inte kunnat hjälpa till så mycket som jag önskat att jag kunnat göra då jag varit med barnen. Mest Lee då Mel är så stor och leker med andra eller själv.
Trallgolvet ska under imorgon med iaf

Jag har iaf packat barnens resväskor och mycket av de andra sakerna som ska med. Mina kläder packas imorgonoch Jonas får packa sitt egna. Odin åker till "farmor" imorgon. Jag ska städa hela huset så man kommer hem till en städad och ordningplockat hem på fredag.
Vi åker till Göteborg under 2 nätter o 3 dagar. Sedan innan vi åker hem igen blirvdet gegås för att handla och handla ännu mer.

Nu ska vi lösa mord jag och min man "sensing murder"
på kanal 7. Vi har redan sätt på "i död och lust"

Godnatt

Av Alexandra - 27 juli 2013 01:24

Jävlar vad vi har hållit på idag.
Idag fick vi upp stolpar balkar och sedan reglar för att det ska hålla från snön i vinter.
Trallgolvet är inhandlat med. Imorgon ska taket och takreglarna på sedan är vi så gott som klara med själva taksektionen. Golvet ska göras och sedan sidoinskydden. Sen är vi klara med just alltan avdelningen. Och nästa helg blir det pooldäcket som jag kallar soldäcket som ska göras.
Och sedan är det klart.

I höst ska vi köpa nya utemöbler med på utförsäjlningen då vi tycker att det är redigt dumt att köpa det nu när vi är närmare sensommar än SOMMAR.

Jag är så jävl stolt över att min fantastiska man har gjort det mesta själv medans jag haft Lee.

Mel har ätit bra idag med. Han lär sig allt dock tar det tid,men det kommer väl förr eller senare.

u sova. Ser snart inget då ögonen börjat att snurra sig själva.

Natt natt
// A

Av Alexandra - 26 juli 2013 00:47

Varit på Alv mestadels av dagen. Kom nog hem en-två timmar innan spöregnet med oska och blixtrar.
Då det var ruggit äckligt varmt när vi kom hem badade jag och Mel i poolen. Lee fick också ta sig ett dopp efter hon vaknade.

Jonas åkte ut till mor sin för att åka till Västervik med henne för att köpa en ny tvättmaskin men när han kom hem plockade han undan på uteplatsen då taket kom idag. Han satte även upp takskorna. så imorgon blir det köpa mer virke och sedan börja bygga.

Mel och Jonas badade medans jag och Lee kollade på. Sedan när hon sov badade jag med igen.

Underbart skönt.
Nu ska jag väcka min fantastiska make och krypa ner i en renbäddad säng även vi.
Då allas sängar är renbäddade.
Lee sover i sina nya lakan.
Rosa med vita stjärnor. Självklar stjärnor till en stjärna. Mel sover med spindelmannen :)

Godnatt

Av Alexandra - 25 juli 2013 01:25

Igår TISDAG hände det inget speciellt egentligen.
Vi åkte ner och handlade reglar, plintar och balksko till bygget. Skulke köpt virke och 45x45 reglar men de var så så snea och snurrade det som fanns kvar. Så vi köpte inget.
Sedan lät vi bara dagen komma och gå. Jonas grävde ner 2 av de 4 plintarna medans jag och Mel var uppe och gjorde grattis kort till Jonas. Då han fyllde år i dag ONSDAG.

Idag blev det ett Bvc besök för Lee. Hon väger nu 7350 och är 74 lång tror jag det var. Papperna ligger nere i skötväskan och hämta den nu gör jag inte då jag ligget i sängen. Hon fick även sina två sprutor så nästa blir inte förre hon är ett iaf. Några månader kvar så det är skönt

Efter Bvc blev det polisen i Hultsfred för idkort. Och på vägen hem blev det att födelsedagsluncha i Ingebo hagar. Blev pizza för mig ovh mel medans Jonas tog lassange. Efter maten blev det kladdkaka och pannacotta. Mel tog en glass.
Vimmerby cch handlade.
köpte reglarna köpte lasange då linda var hemma med barnen.
Hem åt maten blev milkshake till efterätt flyttade poolen.

Och inget jävla tack för födelsedags firandet mina fina.

Han fick frukost på sången med macka och tårta
Lasange för 100 kr världens minsta bit
pannacotta med kaffe
Lasange när vi kom hem.
Milkshake

Men inget jävla tack så mycket efter något av det.

Otacksamma unge.

Av Alexandra - 22 juli 2013 23:24

Idag har dagen gått snabbt tycker jag allt. Om 45 min är det redan tisdag.

Idag har barnen badat. Med barnen menar jag Mel och hans kompisar.

Mannen har sågat och skruvat mestadels av dagen och håller på uppe på vinden nu då det inte är lika varmt nu som under dagen.
Lee har varit extra gnällig under hela dagen. Vet inte om det är värmen eller tänder på väg.

Igår köpte vi ju em pool och räknade på hur många plank och trall det behövdes för att den ska stå stadigt.
poolen är på 3.66meter så vi bestämde oss för att göra den 4.20 igår.
Idag bestämde vi oss att ändra lite och bygga alltan golv när vi ändå höll på att bygga ppolgolvet. Så idag har vi gjort en ny ritning och bestämt att hela golvet kommer att bli på 7.50m Då har vi alltså ett alltangolv och ett poolgolv på samma yta och ställe.
Så på fredag kommer taket till alltanen och i helgen blir det att sätta upp det i stolpar bara just nu. Nästa månad blir det nog att börja bygga in själva alltanbiten och sätta upp lite väggar.
Staketet ska med köpas och sättas upp.

Nästa vecka är vi påväg på våran familje semester. Kommer bli redigt skönt att åka iväg några dagar och strunta i alla måsten.
Jonas syster kommer bo i huset tills vi är tillbaka. Hon tar hand om djuren och passar på och kollar huset samtidigt. slipper hon sitta i sin lilla etta och uggla.

Nu sover Lee. dags att lägga henne i sin säng.

Godnatt

Av Alexandra - 22 juli 2013 01:49

Bestämde oss för att bygga ut på vinden idag då vi slängde upp vinterkläderna dit och insåg att vi verkligen måste bygga ut då det inte finns någon mer plats kvar. Vi har saker som ska upp om ett par månader Lees säng ska upp och barnens urvuxna kläder.

Ja jag lägger undan de till framtida barn (förhoppningsvis nästa år) dä det bara är Mel och Lee som använt dom.

Iaf blev det en tripp till Jem & fix för Jonas för att handla virke medans jag och barnen gick in till Ö&b för att köpany pool då de andra gjort sitt.
Tänkte att vi skulle köpa en på 3.05meter men kommer ut med en på 3.66 Ska det vara ska det vara ordentligt.

Poolen började vi fylla upp vid 17 tiden och den var bara halvfull vid 21.30 Hade ju tänkt att se hur lång tid det tog att fylla upp 5744liter vaten men vi orkade inte vänta på att det skulle vara klart. Nu var dt ju meningen att vi skulle se att den var hel.

Lovade Mel att han fick bada imorgon medans vi bygger ett soldäck att ha poolen på. Kommer bli så äycket bättre än våran ojämna gräsmatta.
Och så ska vi även köpa till klortabletter så vi kan få igång reningsverket. Plus att jag vill ha ett nytt parasoll så Lee kan varaa ute och leka med oss på baksidan. Har ju sol från rtidig morgon till sen kväll.
Jag och Jonas tog oss ett nattdop för att testa den. Jävlar vad stor den egentligen är. LÄCKERT.

Ska det vara, ska det vara ordentligt.

GODNATT

Av Alexandra - 21 juli 2013 02:19

Ja jag vet att jag är tjatig men de är ju så söta.

Jag önskar mig en bebis i julklapp eller födelsedag kanske. Fast egentligen spelar det ingen roll. Fyller ju månaden efter :)

Menar ingen nyfödd bebis och det går ju inte iaf då det snart tro det eller ej faktiskt är december/julafton och nyårsafton.
Utan jag önskar mig pluset på stickan. En 9månaders (Förhoppningsvis) resa.
En till liten sork i min familj.

Av Alexandra - 20 juli 2013 21:08

Idag har dagen bara fått kommit. Har inte bestämt något utan bara tagit det som dagen själv velat att den skulle tagits.

Nu ligger vi på golvet jag Mel och Lee. Jonas har inte kommit hem från garaget än men det gör inget. Vi har inte varit ifrån varandra sedan hans semester började och bilen blir ju aldrig färdig om han inte gör något på den. Och det har ju faktit tagit mer än ett år att komma hit han är nu.

Imorse käkade vi frukost framför tv:n Mel åt en macka och en tallrik cholkadrings flingor. Och jag blev stolt över honom då han är en mat-petar unge.

sedan väntade vi tills det var middagsdags och drog ner till torget för att äta med morfar mormor och lillebror.
Efter blev det glass och påväg hem gick vi förbi Kjell och Lotta. Väl hemma blev det glass och godis mys framför "scooby-do och kleopatras förbannelse"
Lee kryp tränar lite medans Mel nu har fått överskotts energi då far hans kom hem.
Imorgon blir det Mållila älgpark.
Nu mimar och dansar han till manboy. så teor att jag måste lågga av och skriva nu så han får lyssna på redig musil. typ Perkele de borde han kuna mima till

Skapa flashcards