EttNyttLiv

Alla inlägg under augusti 2013

...

Av Alexandra - 30 augusti 2013 10:47

Mel blev bättrw igår em o man märkte inte artt två timmar innan låg han i soffan o var hur slö o seg som helst.

Lee är fortfarande snorig o jag suger ut sniret med jämna mellanrum o det känns som om det bara blir mer o mer.

Idag blir det synoptik i h-fred. O beställa nya bågar om jag hittar några.

Nu söva tösen.

Av Alexandra - 28 augusti 2013 09:54

Det finns det hemma hos oss. Två febriga och snoriga barn,medans jag och mannen bara är snoriga.
Jonas jobbar ju självklart.

Mel väkte mig vid tjugo i fyra då han var svettig i sitt täcke så då fick han ett lakan bara och så besökte han toaletten kl 6 idag för att kasta upp. Han gick o la sig en stund igen men var nog tillbaka runt sju.

Lee hade med vaknat o snorat ner sig hon var ledsen o ville inte släppa famnen överhuvudtaget. Lee fick torr blöja o tempen koll. Hallå feber.
Välling och stolmys med filt o snutte.

Gick upp för att hämta Mel då han inte orkade gå ner sa han. Och jag förstår honom han var jätte varm. Bar ner honom kolla tempen han fick panodil men kkräktes tyvärr upp det så han fick en sup ist även fast han absolut inte tycker om det.

Nu myser alla tre i soffan och om en timme hoppas vi påsovande för Lee om hon inte redan somnat innan. Mel är trött redan o har vänt på sig i soffan o krypit under täcket.

I soffan kommer vi tillbringa många timmar idag

<3

Av Alexandra - 22 augusti 2013 22:11

I säng tidigt under kvällarna i stort sett en timme efter att tösen somnat, så jag är säker på att hon sover djupt.

Tidiga kvällar betyder att bloggen läggs på hyllan. Mig gör det egentligen inte allt förmycket då dagarna ser i stort sett lika dana ut.

Gå upp
Väcka barn
Göra frukost
Klä på Lee
Cykla till skolan
Cykla hem
Mata Leeförsöka söva henne lycklig om hon sover iaf en timme.
Hämta Mel.
(Kanske handla något eller hälsa på någon.)
Luncha
Mysa med barnen
Äta middag
Mysa
Göra mel klar för säng
Söva Lee
Mys med mannen (om han inte sitter framför datorn)
Söva mig själv.


Men för mig är det skönt att iaf ha en blogg så man faktiskt kan skriva av sig när man känner för det.
Och dagbok funkar lika bra :)

GODNATT

Av Alexandra - 21 augusti 2013 09:37

Den dagen kom till familjen i måndags 19 augusti.
Våran son började i f1an.
Teoretiskt sett är han absolut inte liten längre och kommer aldrig mera vara det. Även om det gör så ont i mamma hjärtat och inse så måste jag släppa taget. Han är inte så liten längre. Jag vet att ni som läser säkerligen inte tycker att det är något att haka upp sig på och att han "bara" blir 6. Men för mig är det så. Han är liten och tanig för sin ålder och är en sådan liten figur som inte är rädd för att visa hur han känner el mår.

För oss gör det inget men tyvärr kan det bli ett problem i skolan antingen nu el längre fram.

Men själva grejen är att både jag och Jonas är så ofantligt stolta över honom. Att han är så stor nu. Att han har blivit en sådan stilig och duktig ung man.

Bildera är från i måndags då det var ALLRA första skoldagen.

Av Alexandra - 15 augusti 2013 12:40

Vid kl 17 ska man vara på kurs med mannen min. En handledarkurs för körkort.
Nu är vi en bit på väg med körkortet iaf.
Börja övningsköra med mannen.

Och ni som undrar varför det är dags nu. 7år senare än när man får börja hålla på och de flesta skaffar sitt kort runt 18års åldern.
Så fick jag mel 4månader innan min 19års dag och livet som ensamstående mamma tog över livet och ekonomin medans körkortet försvann långt ut i tomma intet.

Nu 7 (nästan 8år) senare känner jag ett behov av ett körkort då jag vill kunna göra saker med mina barn. Ja vill kunna åka iväg och kunna handla när det spöregnar.
Åka och träffa folk och massa fördelar med just körkort och bil.
Behöver tex inte be mannen om skjuts vart man ä ska. Ekonomin är fortfarande lite knasig och egentligen finns inte pengarna.

Vissa har en sådan jävla lyx och får allt de pekar på bara för att de är favorit barnet.

Av Alexandra - 11 augusti 2013 23:33

Dagen har gått otroligt sakta idag eller så har det att göra med att man var uppe tidigt. Men mycket har hunnits göra men man hade velat göra mer. Soffan är en perfekt mysplats när regnet står som spön i backen.

Gårdagen tillbringades hos min fantastiska farmor och farfar jag och barnen medans Jonas slipade och la platter.
Blev sugen på tekakor och bad min man att be svärmor om receptet fick ett mess av svärsyster och vid nio var vi på ica för att inhandla ingredienserna då havregrynen skulle ligga i blöt unger natten tillsammans med mjölken.
Blev brödbakande, taco styr och hemmagjord glass dag idag. Och att sy färdigt gardinerna till köksfönsterna. Jag har ingen symaskin och syr da allt för hand. Det tar sin lilla tid men blir iaf likabra som maskinsytt.
JAG ÖNSKAR MIG EN SYMASKIN I JULKLAPP/FÖDELSEDAGSPRESENT.

Mel fick vara själv hemma ett tag idag då vi åkte iväg för att handla till tacosen.
Han gör mig till en stolt mor.

Imorgon blir det möte på Mels nya skola. Och nästa måndag är det dags :)
Lee har fått in sin kryppossition nu. Och har även insett att man kan jucka sig fram.
min stora tjej <3
vände på sig på skötbordet och gick upp derekt i possitionen och
försökte ta sig framåt.


Godnatt

Av Alexandra - 10 augusti 2013 00:23

I säng skapligt idag iaf även fast det är fredag. Hade jag vetat att det inte blev något mys i soffan när barnen låg i deras sängar hade jag hellre somnat bredvid Lilleman i hans säng.

Lee somnade vid 22tiden ca och las i hennes säng runt 23 kröp ner eller rättaresagt UPP i Mels säng för lite mamma och son mys. Är hans sista lediga vecka denna som kommer då han börjar F1an den 19.

Jag gick ner för lite mys som vi hade bestämt att ha efter att barnen somnat. Men Jonas satt på den vanliga platsen som så många kvällar som innan. Den omtalade platsen FRAMFÖR DATORN.

Jag ska nu sova.
Godnatt

Av Alexandra - 8 augusti 2013 14:08

Idag var vi uppe vid halv tio barnen och jag. Blev frukost framgör tvn
Idag var jag hård och bestämd mot Mel att äter han inte snabbt framför tvn idag så måste det vara slut med frukost och ibland middag framför tvn.

Jag vet att det är en dum vana att äta framför tvn. Men eftersom Lee fortfarande ligger ner när hon dricker välling vill jag ha henne nära och därför blir det lättast frukost framför dumburken.

Hennes lekhörna är i vardagsrummet så det är inte alls undligt att man sitter i soffan.
Hon är mer utanför filten än på den och tränar sig för krypning.

Mel är en sådan mysig och fantastisk storebror. Och jag är så stolt över mina barn.

Mamma älskar er ofantligt mycket

Idag lät jag Mel gå själv till macken för att köpa mjölk till frukosten. Han sa att det pirrade i magen innan och när han kom hem med mjölken (och 4st tuggummi) som han fick då han var så duktig. Hade han det största och stoltaste leendet jag sätt. Jag-gjorde-det-blicken i ögonen gjorde mig så stolt. Min lillfis börjar växa upp och bli en man.

Ovido - Quiz & Flashcards