EttNyttLiv

Alla inlägg under oktober 2013

Av Alexandra - 28 oktober 2013 15:03

Mels första höstlov på redigt och vi sitter inne och myser med popcorn och mariekex samtidigt som vi krypit upp i soffan under en filt med levande ljus på bordet medana regnet smattrar på altanen.

Ikväll ska lillis iväg till alv och kolla på emil i lönneberga med hans morfar och mormor.

Vi ska iväg och handla nya gardiner till vardagsrummet. Funderar på lila då vi ska måla vitt i vardagsrummet den 8de. då Mel sover borta.
kommer bli redugt läckert.

Av Alexandra - 27 oktober 2013 12:56

Barnen vaknade vid 8 idag. Och när vi kom ner låg mannen ochösov så sött i soffan. Eller inte såg ganska obehagligt ut egentligen. Han kan somna på de mest konstiga sätt om sanningen ska fram. Och jag förstår inte hur han kan lyckas.

Igår sprang vi runt på ALV hela dagen. Blev självklart godis, korv och chokladpengar.
Kvällen blev mysig framför man of steel.Barnen låg i sång vid nio. I fredags var de båda uppe till 23. Då epic var på tvn. Eller vi hyrde den juoch började tyvärr komlla lite väl sent på den.vOch jag var trött och hoppade med ner i sängen då.

Igår efter filmen började jag städa av i köket. Ugnen har varit för jävligt skitig så igår blev det att börja göra iordning den. Vi har inte sätt igenom den sedan vi flyttade hit och trodde att det skulle vara sä. MEN det var inte alls på det viset. NU ser vi rakt in i ugnen och glaset är genomskilnigt. DÅLIG fd hyresgäst må jag säga.

Tog mig två timar att få den så ren. Gjorde det imorse då jag diskade glaset och gallren i tmaskinen inatt.

Men nu tvättas och torkas tvätt i maskinerna. Lee sover, Jonas sitter framför datorn som vanligt. Mel är ute och leker och jag ska nu börja dammsuga nere och skrubba mattorna.

Av Alexandra - 25 oktober 2013 19:17

. Tänk vilken fantastisk känsla det är efter man lägger på luren när man pratat med sin bästa vän och man inser att han alltid finns där.

Vi är så jätte dåliga på att höra av oss till varandra att det är sjukt. MEN vi vet att vi alltid ställer upp för varandra.

Tänk att jag fåt lyckan att ha honom i mitt liv.
I tio långa år har han varit en del i mitt liv
i fyra år var han mannen i mitt liv, I tre år har han delat platsen med min son
och tre år delat platsen med Jonas också.
Denna fantastiska man kommer finnas i mitt liv resten av min levnadatid.

Alltid ha en plats i mitt hjärta med Mel, Lee och Jonas.

Du fantastiska Stoff. Tack för att du finns i mitt liv.

Av Alexandra - 25 oktober 2013 13:06

DIN tv? DIN soffa?
Men visst om det ska vara på det viset kan du ha det så.
Men ha inte dina fötter på MIN matta.
Inte DIN julmust på MITT vardagsrumsbord.
Ät inte ur mina tallrikar med mina bestik. Ha inte ditt huvud på MINA kuddar.

Seriöst DU är en vuxen människa på snart 30år. Jag trodde att när man flyttade ihop med någon och valde att gifta sig med den blev plötsligt inget MITT och DITT utan VÅRAT

Och om du inte håller med mig o det kanske du skulle börja fundera på om du vill leva med OSS

Av Alexandra - 24 oktober 2013 15:05

Bokat tid hos vetrinären i morgon för den årliga kollen för Odin

Passar på att kolla upp hans öron också.

Min lillbubbis

Mys

Av Alexandra - 24 oktober 2013 14:26

Idag kör vi mys framför tvn.
Jag och barnen kollar på "Tomtetass 2"

Lee är så fruktansvärt snorig och lite extra gnällig idag.Denna förkylning alltså. Tredje hela dagen med den ochjag tycker så synd om henne.

Nappflaska funkar inte inte gröt eller vanlig mat heller. Så äter hon något får jag vara glad. Och just nu myser vi med popcorn och vatten.


Blev lite syskonmys medans Mel spelade DS

Av Alexandra - 23 oktober 2013 10:15

Lees andra tand tittade upp 10dagar efter den första. Den 20 såg jag något litet vitt i tandköttet.
Sedan hon föddes har vi borstat tandköttet med en tandborste så hon skulle vara van och nu har vi även börjat med tandkräm.
Lee har även blivit jättesnorig från ingenstans. Det bara kom igår utan förvarning. Hennes näsa rinner hela tiden.

*Hon pratar mer och mer.
* Hon ställer sig upp mot allt som går att ställa sig emot
* Hon går jätte bra när man håller i henne eller hon håller sig själv i våra byxor.
* Hon står själv i några sekunder innan hon ramlar eller sätter sig självmant ner

Mel är därimot täppt i näsan ist och jag var tvungen att lära honom göra snorlobbar så att han inte svalde allt onodigt.
Han har även börjat att ta med sig frukt till skolan. Just nu är det sataumas som gäller men jag är bara glad att jag vet om att han äter mer än youghurt under dagen.
Han är som mig och inte är någon frukost människa.
Vi dförsökte med macka, oboy i början av skolan men det gick inte. Vi gick upp klockan 6 satte oss vid köksbordet och han var ofta klar vig halv 8.
Så nu kör vi ett glas youghurt och det tar oftast "bara" en kvart.

Jag börjar känna mig seg i kroppen igen. Vet inte om det har med hösten att göra eller om jag börjar att bli sjuk.
Finns inte så jätte mycket ork nu.

Tvätten blir iaf ren men står uppe i tvättkorgarna ovikta och väntar på att vikas. Jag har inget bra ställe till att göra det. Men jag lånar Mels säng då det blir lite skönare att vika i stående höjd än sittandes.

Bror hans fru o dotter va förbi igår och grattade Mel i efterskott
Han fick ett spindelmannen spel och the avengers målarbok. Med de bästa pennorna hitilw. penselfiberpennor.

Så jävla snygga occh bra.

spelade 5ggr igår och lovade att spela efter skolan med idag.
Jonas har beställt stekt ris o hamburgare med under två dagar idag får han det.

Ovido - Quiz & Flashcards