EttNyttLiv

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

så jag skrattar idag

Av Alexandra - 14 september 2012 11:14

Idag är det en seg dag, sitter insnurrad i täcket med pyjamas under trappen.
Det har blivit "mys"hörnan där datorn står, och de bärbara ligger.
Jag har ont i hela kroppen och har ingen ork för något stort egenligen, Idag var det städdag men kroppen klarar inte av det och jag kommer troligtvis ligga i en förkylning nästa vecka.

Nästa vecka ska vi förövrigt åka till västervik och kolla så lilla C mår bra och växer och utvecklas som h*n ska.

Går in i vecka 20 imorgon. Tänk att det bara är HALVA tiden kvar innan vi får krama vår skrutt <3

Melvin hade med sig en dagiskompis hem igår och man inser nu hur stor han verkligen är.
Hämtade grabbarna vid 15 och följde Liam hem vid 19. Bjuden på en kopp kaffe och prat med Martina innan jag och Melvin drog oss hem för att sedan hoppa isäng.

Han sov HELA natten i sängen, det var skönt att jag med ficj somva ut då jag var jätte trött i gårkväll/natt.
Han har kommit in i att det finns monster nu. Har aldrig haft problem innan då spöken fiser vi bort (inte haft några så länge jag kan minnas) varulvar och vampyrer gillar inte vitlök,
Melvin har en vitlöksbit i nattusbordet ^^
Men monster hade vi inget för. Så det blev en liten sång:

trolla bort, trolla bort, trolla bort alla monsterna

Och den funkade, efter att ha tittat under sängen i näsan i örat och även om han hade svalt några.
Så nu är det sången varje kväll som gäller så länge det behövs.
För det tar inte bara på mina krafter när han kommer upp om nätterna.
Han är helt slut på morgonen efter då han missat timmar att sova.

Förövrigt så finns det en "familj" som får mig och Jonas att må redigt bra under dagarna. De är så otroligt patetiska att vi sitter och skrattar åt dom. Men det är bara kul att de förgyller våran vardag.

Så tack så hemskt mycket.
Ni ska bara veta hur lyckliga ni får oss att känna oss ;)

Jag vet. vi är 24 respektive 28 och dessa SMÅ människor är så omogna att det inte går att förklara.
Men det skiter vi i. Ett gott skratt förlänger livet.

NU ska hundarna ut!

HA det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 15 februari 2016 11:59

Imorgon hoppas vi på att töserna kan gå på dagis, då jag har ett möte på mvc. Efterkontrollen. Japp jag vet att det är mer än 6 veckor sedan Nelly föddes MEN vi lever ju med sjukdomar jämt här. Så har ju fått omboka ombokningar efter ombokningar hel...

Av Alexandra - 13 februari 2016 00:05


10 februari 2016 KÖRKORT Japp, jag klarade det ÄNTLIGEN. JAG HAR KÖRKORT. jag har haft bil i 3år som "köptes" till mig och barnen. Och J stod/står som ägare Men idag köpte vi en clio till mig och JAG står som ägare. Jag har en BIL och ett jäv...

Av Alexandra - 8 februari 2016 00:12

För 3år sedan kom världens underbaraste Lee till världen

Av Alexandra - 2 februari 2016 19:59

Ojsan hoppsan. Det var verkligen inte igår jag var här inne. Jag hade ärligt glömt bort att jag hade någon blogg. Gravidhjärna eller amningshjärna vet faktiskt inte vad jag kan skylla på denna gång ? Lee fyller 3 på lördag den 7feb. TRE år det är ...

Av Alexandra - 21 januari 2015 15:35

Idag är det min dag, idag blir jag 27år. Mitt femte år med mannen i mitt liv. (Firade 4år den 14jan) 8år med lilleman två år med storprinsessan och mitt allra första år med miniprinsessan. Sjätte året av saknad av min änglason. Men jag är lycklig i...

Ovido - Quiz & Flashcards