EttNyttLiv

Alla inlägg under september 2013

Av Alexandra - 28 september 2013 03:54

Fick hem mina nya vänner i torsdags. Igår hängde jag med ett par hela dagen. Nu kommer de troligtvis hänga med mig länge. (iallafall tills de gått sönder)
Nu ser jag livet i en mycket bättre skärpa. ÄNTLIGEN

..

Av Alexandra - 26 september 2013 16:07

Två dagar kvar tills fisen blir 6år.
Att tiden ska gå så otroligt fort kommer alltid att förundra mig.

Inte bara att det är en födelsedag utan även själva tiden. Lee blir 8månader 4 månader kvar tills hon blir 1år. Jag och Jonas har varit tillsammans i snart 3år. Gifta i snart 3månader och redan bott i radhuset i mer än 1år.
Odin blir två och Lady blir 3.

Tänk att jag fått uppleva alla åren med dessa fantastiska männoskor och djur. Att just jag blev mamma till dessa underbara barn. Mina djur. och att just Jonas och jag hittade varandra efter alla dessa år. Eller att han såg på mig på samma sätt jag såg på honom i skolan.
Tänk att jag fick mannen jag var så jätte kär i när jag gick i 6an.
Att han ville bli våran.


Att han gav mig en dotter och en familj att alltid komma hem till och finnas där för.

Av Alexandra - 24 september 2013 23:21

Idag slog det mig. Jag gjorde det igen.
Jag tittade snett på en mor, en mor som var flera år äldre än mig. Hon gick där med sin bebis i vagnen och var så där gammal. Kanske i 40års åldern.
Och hon såg lika glad ut jag är varje gång jag kollar på mina barn. Men iömina ögon var hon gammal, lite för gammal för min smak. Det kanske var hennes tredje barn eller första. Jag såg en mor, en gammal mor som i mina ögon var ALLDELSE för gammal för barn.

Då började jag tänka på hur människor såg mig när jag gick med Mel i barnvagnen och var så där lycklig så det bara sprudlade i kroppen. Hur många har inte sett ner på mig och tyckt jag var en idiot som valde att bli mamma vid 18års ålder. Som hoppade av skolan bodde hemma hos far och mor fram till att det var 4månader kvar innan bebis var beräknad. Ingen inkomst eller körkort. praktiskt taget ingenting förutom de saker jag haft i rummet. Och de kläder jag fått.

Då slängde jag bort tanken och glädjades för att just jag fått sådana fantastiska barn som jag älskar så otroligt mycket. Att hon kände precis samma lycka för hennes barn som jag känner för mina.

Mel har lärt mig så otroligt mycket under dessa 6år.
Vi har gått igenom så otroligt mycket tillsammans. Att jag kunat förlora det bästa jag har gjorde mig beslutsam att ta tag i mitt och hans liv. Och se på oss nu.
Jag och Mel har fått en familj.
Vi har en man som älskar oss ofantligt mycket och en lillasyster som lyser upp som en solönär hon ser sin storebror. Jag och melvin hade varandra i 3år och se nu. Vi har en familj att finnna trygghet i. Att kunna falla tillbaka i när livet är hårt. Vi har inte bara varandras axlar att gråta ut på.

Även fast jag och Mel alltid kommer ha vårat band LITE mer starkare än de andra familje. Så finns det alltid 2 till vid våran sida.

Jag älskar min fantastiska familj. Mer än jag någonsin kan förklara. Utan er inget jag.

Av Alexandra - 23 september 2013 09:26

Bloggen har hamnat på is den senaste tiden.
Har inte hänt allt för mycket egentligen. Jonas blev sjuk natten till torsdag. och var hemma med feber fram till lördag då han fick åka och jobba med bron som skulle vara klar denna vecka. Då det bara är Jonas och två till som är utbildade svetsare så var han tvungen. Var han och Joel som jobbade i lördags.

Jag var hemma och mös med mina små fantastiska sorkar. Mel vaknade med hosta i lördags så får hoppas att hanöinte blir sjuk när han är så nära att fylla 6. på lördag är det födelsedagsfika hos oss och på söndag blir det hans FÖRSTA barnkalas.

Egentligen tar ett blogginlägg 10 min. Måste börja bli duktigare. Mest för minöegna skull då sidan inte försvinner på samma sätt som en dagbok.

Nu söva bebis.

...

Av Alexandra - 17 september 2013 19:43

Lee var på läkarbesök idag
hoär 70cm lång och väger 8870gram.
Våran LILLA klump <3

Städat uppe och nere.
Nere måste jag dammsuga dagligen då löven kommer in från ytterdörren och altandörren Mels balkongdörr uppe kan man slänga ut löven igen men inte lika lätt nere.
Imorgon blir det torka golvet och städa toan uppe. Den används bara under kvällen och natten så den glöms lätt bort. Gör ju rummen uppe med då vi är mer nere då där är köket och vardagsrummet.

Nu ska jag krypa ner och mysa med mina fantastiska barn <3

Av Alexandra - 17 september 2013 10:39

Att ligga bredvid ens barn och lyssna på deras andetag är ett sådant lyckorus för mig. Tänk att jag varit en STOR del till att de blivit just så fantastiska som de är.

...

Av Alexandra - 13 september 2013 21:10

Kollar på fångarna på fortet med anders bage. Vi skrattar så vi tjuter .

Av Alexandra - 11 september 2013 21:03

Har väl inte hänt så jätte mycket på ett tag nu.
en 6september tände jag ljus i hela huset. var redigt skönt att det faktiskt var en liten halv dålig dag och fredag så jag faktiskt fick ta hand om mig själv även fast jag egentligen inte gjorde det utan jag satt med familjen och hade det lite extra mysigt. Jag tänkte på NEMO och undrade hur han hade det och hur vi hade haft det om han var med oss. Jag kramade om mina barn lite extra hårt och länge och lite mer gånger än normalt. Jag valde sedan att bära in Mel i våran säng dåJonas hade somnat i soffan under kvällen/natten och när Jonas somnat i soffan så sover han. Den är så jävla skön.

Mel äröi skolan som vanligt och vi har varit o fikat i fredag och i går med amanda oc hangelica med bebisar.

Lördags badade vi i simhallen och bara njöt och myste när vi kom hem. Söndags blev det ALV med mormor med mat. jag mel lee och hon.
Sedan har det blivit mys efter mys och mer mys. I fredags blev det pizza på mels begäran.
Idag är det onsdag och degt känns som dagarna bara springer i väg.


Bebisgörandet är igång sedan en vecka tillbaka.

Nu börjar mobile ndumma sig då mitt batteri börjar ta slut. Så dags att gå upp och ladda det.

Ovido - Quiz & Flashcards