EttNyttLiv

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Energikick?

Av Alexandra - 13 november 2012 18:33

Som jag skrev igår sov jag fram till halv två.
Och jag fick självklart sota för det inatt.
Vred och vände på mig fram till tre inatt. Sedan blev jag toanödig vid 4 och tog upp Melvin för att han ochså skulle göra ett försök på toan. Och det gick.
Kröp ner bredvid mitt stora muffel och plötsligt ringer hans väckarklocka och jag får en chock HAR jag inte sovit något eftersom hans kl ringer vid halv 6 då han åker hemifrån vid 6 varje morgon. MEN kl var BARA halv 5 . Eftersom han skulle köra till markeryd för att lämna och jobba var han ju tvungen att gå upp lite tidigar.

Bar då Melvin in i våran säng och la honom på pappas/hans sida (sidan han ALLTID kryper ner på när Jonas åkt och jobbat) Ligger inte pappa på den sidan så är det hans sida enligt honom. Och ligger inte Jonas eller Melvin där är det Odins sida enligt han själv vill säga.
Odin ligger jämt på Jonas sida när han låst utterdörren springer han upp för trappan och "SLÄNGER" sig på hans sida.

Men iaf. sedan ringde våran kl vid halv åtta (som vilken vardag som helst) och Melvin flög ur sängen och var färdig påklädd på 5 min då det var bio dags på dagis efter frukost och han ville absolut INTE missa filmen :)

Och jag slängde i mig frukost och började ta tag i hemmet då jag kände att somna om finns inte idag i tankarna .
Så tvätten är ren och torr (Nu precis) två maskiner disk är ren. Vardagsrums mattan ligger i badkaret för att bli ren (eller tappa överblivna stenar och fnös)

Och ska byta gardiner som vi fick av mor när vi var uppe på fika jag och Lillis.
FÖRSTA julen med julgardiner i vardagsrummet. Föredrar de svarta och vita gardinerna hela tiden men är ju faktist mer för barnens skull och sedan gillar jag ju julkänslan.
han fick nya bakugan och Hero3 av mormor och morfar när de kom hem från Kina. Fick även något sjukt äckligt godis som smakade spya (enligt mig) så fick springa på toa och spotta och fnösa (INGET kräks) min underbara var snäll och lånade ut sin brandbils tandborste som han hade hos mormor och morfar och även hans tandkräm men fick säga nej och låna mormors tandkräm ist. Barntandkräm är INTE redigt min grej.


Nu har vi ätit mat och sitter och myser framför tv:n ska snart göra honom redo för säng och sedan läsa en bok.
Men först BYTA gardiner i vardagsrummet och Kevin och Max rum. Sedan blir det mor och son mys <3


UNDERBART

 
 
Hannah

Hannah

13 november 2012 19:42

Tack för den fina kommentaren :) ADD är utan hyperaktivitet, så är lite lugnare av mig. Var ett bra tips om det där med ångesten och ska tänka på det i framtiden. Ska kolla igenom din blogg och läsa lite jag med :) Kram

http://bokstavsmama.blogspot.se

 
Hannah

Hannah

13 november 2012 19:43

Måste bara kommentera, Vimmerby är min hemstad, flyttade därifrån för 2 år sedan men har mina föräldrar kvar.

http://bokstavsmama.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 15 februari 2016 11:59

Imorgon hoppas vi på att töserna kan gå på dagis, då jag har ett möte på mvc. Efterkontrollen. Japp jag vet att det är mer än 6 veckor sedan Nelly föddes MEN vi lever ju med sjukdomar jämt här. Så har ju fått omboka ombokningar efter ombokningar hel...

Av Alexandra - 13 februari 2016 00:05


10 februari 2016 KÖRKORT Japp, jag klarade det ÄNTLIGEN. JAG HAR KÖRKORT. jag har haft bil i 3år som "köptes" till mig och barnen. Och J stod/står som ägare Men idag köpte vi en clio till mig och JAG står som ägare. Jag har en BIL och ett jäv...

Av Alexandra - 8 februari 2016 00:12

För 3år sedan kom världens underbaraste Lee till världen

Av Alexandra - 2 februari 2016 19:59

Ojsan hoppsan. Det var verkligen inte igår jag var här inne. Jag hade ärligt glömt bort att jag hade någon blogg. Gravidhjärna eller amningshjärna vet faktiskt inte vad jag kan skylla på denna gång ? Lee fyller 3 på lördag den 7feb. TRE år det är ...

Av Alexandra - 21 januari 2015 15:35

Idag är det min dag, idag blir jag 27år. Mitt femte år med mannen i mitt liv. (Firade 4år den 14jan) 8år med lilleman två år med storprinsessan och mitt allra första år med miniprinsessan. Sjätte året av saknad av min änglason. Men jag är lycklig i...

Ovido - Quiz & Flashcards