EttNyttLiv

Alla inlägg under maj 2013

Av Alexandra - 19 maj 2013 00:30

Tösen somnade tidigt nere. För att vara hon vill säga menar jag ju.
Hon somnade redan vid tio tiden ist för runt elva halv tolv. Jag var redo i säng vid halv olv men låg och väntade ut henne då jag trodde att hon skulle vakna till vid tolv. Hon gjorde det inte och jag släckte lampan o somnade.

Hon vaknade vid 20 över o grätgnälde. Nu ligger jag här med henne sovandes på bröstet som varje kväll denna vecka.i
VARFÖR väntade jag bara inte innanjag släckte och somnade? Nu kan jag inte sommna om på ett tag troligtvis.


Av Alexandra - 16 maj 2013 03:36

Andra gången för inatt tösen vaknar. Första gången var runt två tiden.

Far kom förbi runt tio tiden igår och lämnade mat. Blev kalops denna gång.Kalops är en av de maträtterna jag inte gillar.. Rättare sagt HATAR jag skuten.
Tycker det är bland det vidrigaste jag vet. Förstår inte egentligen hur skiten kan lykta spya. (I min värld gör det de)
Så Jonas fick matlådor och hans jobbarkompis fick också lite


Kollade dålig film med sambo innan det var dags för säng. Att man ALDRIG lär sig att man faktiskt kan stända av en film UTAN att se klart den ;)

Mel hade krypit ner i våran säng innan vi hade lagt oss. Eftersom Jonas fortfarande är sjuk och ligger i gästrummet. Som för övrigt kommer bli vårat sovrum. Tilllät jag Mel att ligga kvar. Tänkte att det kunde vara mysigt. Det var/är det inte. Han är så stor nu så att han inte ligger kvar på samma plats utan ska röra sig x antal gånger.

Nu sova

Av Alexandra - 14 maj 2013 03:28

Godnatt igen

Av Alexandra - 13 maj 2013 06:04

Vardag igen. Och helgen har gått EXTREMT fort.
Torsdag och fredag var det HEL dag på ALV.
Lördag blev det en dag/kväll hos svärmor. Har för mig att vi var hemma vid tolv tiden.
Och igår blev det några timmar nere på ALV med Mel och Jonas.

Idag blir det 3 månaders vaccinationen för Lee. Dock har jag glömt bort tiden. Så hade tänkt att ringa och prata in på telesvaren alldeles snart.
Sessan äter jag är skit trött. Tänk att några EXTRA timmar uppe under kvällarna kan göra så mycket egenrligen.

Nee nu ringa.
Ha en bra dag. Hoppas det blir mulet då jag bränt mig fruktansvärt mycket på ryggen ^^

Av Alexandra - 10 maj 2013 08:10

Känner Lee på sig når jonas ligger kva. I sängen en "helg" dag och ska jävlas med att vakna tidigt?
Första ungen (den stora) vaknade vid 6 och kommer insmygandes för att frågaom han får se på tv. Självklart får han det. Han hinner inte ens stänga dörren då han är på den igen då han inte fick på den. Och han har lärt sig det sjuttioelva gånger. Dock väcker han mog JÄMT när Jonas stängt av tv:n undrar egentligen hur han gör då man bara kan stänga av den på 2 sätt. Avstängd och viloläge.
Sedan har Jonas i stort dätt snarkat mig i örat fram tills att Lee vaknade. Nu har hon ätit och jag känner mig helt jävla slut. Detta tar på krafterna
Alltså alla ONÖDIGA väckningar
SYFTAR PÅ ÖRSNARKAREN TILL SAMBO

Nu har hon somnat igen efter maten så GODNATT

Av Alexandra - 9 maj 2013 05:33

Mel har snackat om Alv hela dagarna sedan i lördags då vi köpte våra kort. Att vi ska dit på torsdag (IDAG) och han är så lycklig att det öppnar och att han äntligen får se teaterna och springa runt där inne.

Så jag tror allt att det har smittat av sig på Lee för hon är vaken nu. Och det är ett bra tag sedan hon vaknade INNAN 6.

Mel valde att följa med mormor hem igår för att sova där till idag. De har en Ipad. Något vi inte har och har nog inte ens funderat på att införskaffa en heller. Vi klarar oss redigt bra utan.

Nee nu sover hon och sambo snarkag mig i örat. Ner med tös i sin säng och putta till Jonas rejält. Jag hatar när han ligger vänd åt mitt håll och snarkar.

Av Alexandra - 4 maj 2013 09:16

Kl är 9 och sessan äter, jonas snarkar mig i örat ÄVEN att jag puttat på honom några gånger.
Mel sover nog troligtvis LITE längre än vad han brukar då han fortfarande inte hade somnat vid kl 23 igår. Mina ögon är så trötta så jag verkligen MÅSTE anstränga dom. Mr sandman har gjort ett bra jobb inatt. Och jag har en LITEN känsla av att jag har en lätt nyans av grå/blå under ögonen för nu är jag allt annat än utvilad.

Idag blir det ner till ALV (Astrid Lindgrens Värld) och ta bilder för våra kort så vi kan springa där nere dagligen i sommar då vi bör alldeles FÖR nära.
Sedan blir det ut till farmor karin. Men eftersom hon började jobba vid yalv tre och slutade vid 20.30 ser jag ingen större anledning för oss resterande att,följa med då jag inte kan hjälpa till om inte Lee sover vill säga.

Så är nog hemma ist och tar det sista från igår och sedan rabatten ist.
Vi har också ett hem som behöver göras i ordning.

Ha en bra dag.

En bild på farmor och Lee.

Av Alexandra - 3 maj 2013 15:22

Skulle egentligen varit ute och hållt på i rabatten och trädgården idag. Men har dammsugat Torkat golven Tvättat toaletterna Plockat undan vinterytterkläderna vantarna mössorna och halsdukarna. Vikt tvätten Lagt in tvätten Rensat barnens kläder och lagt undan de som är för litet. Plockat undan nere Bäddat rent i sängen. Drukit kaffe och ätit

Nu matar och myser jag med Lee medans Mel är ute och leker. Ikväll står det grillat och marsmellows på menyn som Mel har bestämt

Och senare familjemys till film och gott.

Sessan sommarklädd

Ovido - Quiz & Flashcards