EttNyttLiv

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Tankar

Av Alexandra - 24 september 2013 23:21

Idag slog det mig. Jag gjorde det igen.
Jag tittade snett på en mor, en mor som var flera år äldre än mig. Hon gick där med sin bebis i vagnen och var så där gammal. Kanske i 40års åldern.
Och hon såg lika glad ut jag är varje gång jag kollar på mina barn. Men iömina ögon var hon gammal, lite för gammal för min smak. Det kanske var hennes tredje barn eller första. Jag såg en mor, en gammal mor som i mina ögon var ALLDELSE för gammal för barn.

Då började jag tänka på hur människor såg mig när jag gick med Mel i barnvagnen och var så där lycklig så det bara sprudlade i kroppen. Hur många har inte sett ner på mig och tyckt jag var en idiot som valde att bli mamma vid 18års ålder. Som hoppade av skolan bodde hemma hos far och mor fram till att det var 4månader kvar innan bebis var beräknad. Ingen inkomst eller körkort. praktiskt taget ingenting förutom de saker jag haft i rummet. Och de kläder jag fått.

Då slängde jag bort tanken och glädjades för att just jag fått sådana fantastiska barn som jag älskar så otroligt mycket. Att hon kände precis samma lycka för hennes barn som jag känner för mina.

Mel har lärt mig så otroligt mycket under dessa 6år.
Vi har gått igenom så otroligt mycket tillsammans. Att jag kunat förlora det bästa jag har gjorde mig beslutsam att ta tag i mitt och hans liv. Och se på oss nu.
Jag och Mel har fått en familj.
Vi har en man som älskar oss ofantligt mycket och en lillasyster som lyser upp som en solönär hon ser sin storebror. Jag och melvin hade varandra i 3år och se nu. Vi har en familj att finnna trygghet i. Att kunna falla tillbaka i när livet är hårt. Vi har inte bara varandras axlar att gråta ut på.

Även fast jag och Mel alltid kommer ha vårat band LITE mer starkare än de andra familje. Så finns det alltid 2 till vid våran sida.

Jag älskar min fantastiska familj. Mer än jag någonsin kan förklara. Utan er inget jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 15 februari 2016 11:59

Imorgon hoppas vi på att töserna kan gå på dagis, då jag har ett möte på mvc. Efterkontrollen. Japp jag vet att det är mer än 6 veckor sedan Nelly föddes MEN vi lever ju med sjukdomar jämt här. Så har ju fått omboka ombokningar efter ombokningar hel...

Av Alexandra - 13 februari 2016 00:05


10 februari 2016 KÖRKORT Japp, jag klarade det ÄNTLIGEN. JAG HAR KÖRKORT. jag har haft bil i 3år som "köptes" till mig och barnen. Och J stod/står som ägare Men idag köpte vi en clio till mig och JAG står som ägare. Jag har en BIL och ett jäv...

Av Alexandra - 8 februari 2016 00:12

För 3år sedan kom världens underbaraste Lee till världen

Av Alexandra - 2 februari 2016 19:59

Ojsan hoppsan. Det var verkligen inte igår jag var här inne. Jag hade ärligt glömt bort att jag hade någon blogg. Gravidhjärna eller amningshjärna vet faktiskt inte vad jag kan skylla på denna gång ? Lee fyller 3 på lördag den 7feb. TRE år det är ...

Av Alexandra - 21 januari 2015 15:35

Idag är det min dag, idag blir jag 27år. Mitt femte år med mannen i mitt liv. (Firade 4år den 14jan) 8år med lilleman två år med storprinsessan och mitt allra första år med miniprinsessan. Sjätte året av saknad av min änglason. Men jag är lycklig i...

Ovido - Quiz & Flashcards