EttNyttLiv

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

segeliseg dag idag

Av Alexandra - 12 november 2013 13:21

Åkte på rethosta i fredagsnatt så dagligen har jag drukit flera koppar te för att kanske kunnat stoppa det innan det bröt ut. men det funkade tyvärr inte. Idag har jag ett rivjärn i halsen och en hosta som bara blir värre och värre.


Mel är hemma  för sista dagen nu. Han fick ögoninflamation i lördags och i söndags blev det ett besök hos läkarnen och fick det konstaterat att det var det. Så ledig från skolan mån-tis så att han inte smittade de andra.

Igår morse såg ögat helt normalt ut och skönt var ju det.
Dock gillar jag inte att han aldrig äter ordentlig. Och att han är så förjordat seg gör det de bara värre. Det ska INTE ta 2 timmar för en 6årig grabb att äta upp en LITEN portion mat.

Och tillslut orkar man inte muta honom med allt möjligt och då ger man bara upp.

Nu har han suttit med sin mat sedan halv ett och klockan på datorn visar 13,44 just nu. Det är inte okey.

Så nu får han inte spela Starwars lego wii under dagen och sköter han sig inte under dagen så får han tyvärr inte spela med pappa senare när han kommer hem från jobbet.


Lee äter som jag vet inte vad. Jag kommer tyvärr inte ihåg om Mel var likadan i hennes ålder så jag har inget att jämföra med. Men Lee äter precis allt och ibland när det är något extra gott känns det som att det inte finns något stopp.


Båda mina barn är fantastiska <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 15 februari 2016 11:59

Imorgon hoppas vi på att töserna kan gå på dagis, då jag har ett möte på mvc. Efterkontrollen. Japp jag vet att det är mer än 6 veckor sedan Nelly föddes MEN vi lever ju med sjukdomar jämt här. Så har ju fått omboka ombokningar efter ombokningar hel...

Av Alexandra - 13 februari 2016 00:05


10 februari 2016 KÖRKORT Japp, jag klarade det ÄNTLIGEN. JAG HAR KÖRKORT. jag har haft bil i 3år som "köptes" till mig och barnen. Och J stod/står som ägare Men idag köpte vi en clio till mig och JAG står som ägare. Jag har en BIL och ett jäv...

Av Alexandra - 8 februari 2016 00:12

För 3år sedan kom världens underbaraste Lee till världen

Av Alexandra - 2 februari 2016 19:59

Ojsan hoppsan. Det var verkligen inte igår jag var här inne. Jag hade ärligt glömt bort att jag hade någon blogg. Gravidhjärna eller amningshjärna vet faktiskt inte vad jag kan skylla på denna gång ? Lee fyller 3 på lördag den 7feb. TRE år det är ...

Av Alexandra - 21 januari 2015 15:35

Idag är det min dag, idag blir jag 27år. Mitt femte år med mannen i mitt liv. (Firade 4år den 14jan) 8år med lilleman två år med storprinsessan och mitt allra första år med miniprinsessan. Sjätte året av saknad av min änglason. Men jag är lycklig i...

Ovido - Quiz & Flashcards