EttNyttLiv

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Avundsjuk?

Av Alexandra - 12 november 2013 13:47

Jag vet inte om jag ska kalola mig själv avundsjuk men ibland blir jag bara så ledsen på allt.

Vårat lilla radhus är en hyresrätt och i början när vi flyttade in (25maj 2012) såg jag så mycket som man kunde göra iordning och göra bättre. Vi bestämde att färgen VIT är det som gäller på våra väggar då det är en färg som är lätt att passa ihop med möbler. Men det är ju inte vårat. Utan vi hyr det ju bara. Tänk vilken känsla när man kliver in genom sin dörr till sitt hem. Sitt alldeles egna hem som man betalar på själv. Inget som man hyr utan äger.


Jag började med Mels rum. Det var absolut preoritet nr 1 när vi hade gjort oss hemmastadda.

Ungen hade vit tapet med blåa rosor på och han ville ju absolut inte ha det. Och jag förstår honom fullt ut. Jag hade inte själv velat sova i det rummet om jag var en 6årig grabb. Jag köpte vit väggfärg och 6olika burkar med färgtester och satte igång. Han fick 6st olika breda linjer på alla 4väggarna i olika höjder. Och han älskade det. Han sa att han hade regnbågar på väggarna. Satte även uåå självlysande stjärnor lite här och där i hela rumet men INTE i taket. Det blev verkligen så häftigt det kunde bli utan att VI gjort för mycket eller för annorlunda.
Om hyresvärden inte gillar det så måste vi göra något åt det innan vi väljer att flytta härifrån, så därför gäller det att göra det så naturligt det går. Och vitt är det bästa.


Nästa projekt var hallen. Vad den såg ut. Det var gröna oliver på tapeten och det bara skrek kökstapet. Hallen målades med vitt och det blev genast mycket större och jag mådde aldrig illa mer när man gick in från ytterdörren. Varje gång man öppade dörren innan fick man en obehaglig känsla i magen och man ville bara vända i dörröppningen och inte gå in igen.


Under sen sommaren som var byggde mannen min en altan med tak. Hur bäst som helst. Dock blev det inget sittande på den eller användande av den då det blev klart så sent. Men under Mels barnkalas användes platsen för paketöppning och fikande. Jonas har fått så mycket beröm av grannarna på altanen och då måste det vara ett bra bygge. Förra året gjorde vi ju iordning den igenväxta trädgården klippte, tog bort gjorde iording landet och annat. Tror vi plockade bort 5stora buskar som bara såg förjävliga ut. Och då hade vi en uteplats med plattor.


Köket bestämde jag mig för att måla en dag. Bara huxflux från gula fula blommor blev det genast mycket hemtrevligare. Våra svävade hyllplan fick också ett varv med rollern så det skulle se ut som om de kom ut från väggen i stället för att sitta väggen


Förra veckan hamnade bordet i målarsonen och det är nu vitt med en svart "duk"

Satt på face en dag och plötsligt ser jag en SKÄNKES bild. Det är en gammal hyllbänk med vitrinskåp och hyllplan. (Vi tog bara underbänkarna och åkte och slängde hyllplanen) 
Skriver att jag är intresserad och senare under kvällen står de under altanen.

Idag har jag målat första bänken av tre som senare kommer att bli våran långa tvbänk.
Så nu försöker vi att sälja tvhyllan vi har för att sedan kunna


MÅLA väggarna i vardagsrummet under helgen. De blir självklart vita. Men även en svart fondvägg.
Sedan i Lees lilla lekhörna kommer det att sitta en egengjord griffeltavla.

Yheee


Jag vet inte om jag kommer att trivas bättre här senare men det är en bit på väg, Trivs man inte måste man göra något åt det. Och jag är nog lita avundsjuk på de som har SINA hus. Tänk vilken känsla att göra det för SIG. Detta jag gör har gör jag inte för oss utan för DOM. De andra som flyttar in efter oss. Det är just den känslan jag har.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 15 februari 2016 11:59

Imorgon hoppas vi på att töserna kan gå på dagis, då jag har ett möte på mvc. Efterkontrollen. Japp jag vet att det är mer än 6 veckor sedan Nelly föddes MEN vi lever ju med sjukdomar jämt här. Så har ju fått omboka ombokningar efter ombokningar hel...

Av Alexandra - 13 februari 2016 00:05


10 februari 2016 KÖRKORT Japp, jag klarade det ÄNTLIGEN. JAG HAR KÖRKORT. jag har haft bil i 3år som "köptes" till mig och barnen. Och J stod/står som ägare Men idag köpte vi en clio till mig och JAG står som ägare. Jag har en BIL och ett jäv...

Av Alexandra - 8 februari 2016 00:12

För 3år sedan kom världens underbaraste Lee till världen

Av Alexandra - 2 februari 2016 19:59

Ojsan hoppsan. Det var verkligen inte igår jag var här inne. Jag hade ärligt glömt bort att jag hade någon blogg. Gravidhjärna eller amningshjärna vet faktiskt inte vad jag kan skylla på denna gång ? Lee fyller 3 på lördag den 7feb. TRE år det är ...

Av Alexandra - 21 januari 2015 15:35

Idag är det min dag, idag blir jag 27år. Mitt femte år med mannen i mitt liv. (Firade 4år den 14jan) 8år med lilleman två år med storprinsessan och mitt allra första år med miniprinsessan. Sjätte året av saknad av min änglason. Men jag är lycklig i...

Ovido - Quiz & Flashcards