EttNyttLiv

Alla inlägg under november 2013

Av Alexandra - 8 november 2013 21:46

Mys med sovande bebis i famnen.

Imorgon blir väi förhoppningsvis av med kläder från Mel. Hoppas att hon tar allt. Skulle vara skönt att bli av med 4kartonger med kläder. Helst hoppas jag att hon köper den 5te med. Doch är de en storlek större än de hon behöver. Men hoppas går ju.

Mel gick o la sig för en halvtimme sedan. Stor han börjar bli då han kan bestämma själv. Dock blev jag lite kedsen då jag inte fick en godnatt puss ^^ Så stir så han inte behöver göra det tycker jag inte han är än. Jag behöver godnattpussen om inte annat.

Lee ska ner i sin säng sedan ska jag med lägga mig. Jag har ont i hela kropppen. Känns som om kroppen börjar att säga ifrån. Kanske är dags att trappa ner lite och inte tro att man är superkvinna.

Jag vill också ha helg. Mina dagar ser de samma ut. Dag ut o dag in. Älskar verkligen barnen. Men ibland kan Jonas också ta dom. Skulle vara helt fantastiskt. Tänk att få slippa ta hand om Lee en ända dag. Bara EN DAG. skulle göra så mycket.
strunta i mattider, sovtider och blöja. Mat till oss. Utan och bara få vara jag. De som jonas jämt får göra. Han behöver inte göra mycket. Visst jag är hemma medans Jonas jobbar och det är så det är. Men Jonas tror inte att ta hand om barnen är ett jobb.
HAHA. han klarar sig nog inte en ända dag xD.

Älskar de mina

Av Alexandra - 8 november 2013 09:24

Jag hittade Buzzador av en ren slump. Stavade fel på google och fastnade direkt. Läste igenom allt och tänkte -Varför inte.
Min första kampanj är för Vanish.
Jag ska utmana Sveriges mest sålda fläckborttagare i ett fläcktest.
Ett test för att se om just Vanish är ett tvättmedel för denna "skitiga" och bladdiga familj.

Jag återkommer med test resultaten längre fram. För just nu väntar jag på leveransen.


#vanishtestswe #buzzador

Av Alexandra - 6 november 2013 00:28

Tänk vilken lycka det lyser i sin 6årigs ögon när man bestämmer vid läggdags att man kommer in till hans rum när man själv ska gå och lägga sig för att
sova över hos honom

Så nu ligger jag redo på madrassen på golvet för övernattning i sonens rum medans man hör mannen min snarkande genom väggen.

Lee somnade för en halvtimme sedan ungbyting <3


godnatt


//Alex

Av Alexandra - 5 november 2013 18:48

Nu börjar jg bli trött på detta.
Min 6åring älskar verkligen skolan. Han gillar att vara där och lära sig nya saker MEN han kommer hem varje dag och berättar att det är någon aom varit dum eller sagt något dumt.
Jag frågar även vad HAN sagt och gjort. MEN nu den senaste tiden så har inte han gjort något eller sagt något. Först var de hans klasskompisar. Nu är det de äldre barnen.

Och känns som fröknarna inte gör ett skit eller upplyser mig om det. UTAN min 6åriga son berättar det ist.
Så nu är det dags att ta tag i detta. Skolan ska vara rolig att gå till, inte ledsamt och jobbigt.

Händer det inget är jag redo på att göra något.
Byta skola, flytta.
Bara han mår bra skiter jag i vart vi bor.

Av Alexandra - 4 november 2013 17:15

Igår kväll innan jag skulle sova för natten hade jag skrivit ett inlägg. Lagom långt och skulle lägga över lite bilder.

Och poff var det borta. Jag vet inte om det är min mobil eller själva bloggplatsens app som håller på att dumma sig.
Men det var inte precis det roligaste. Trodde faktiskt att det hade sparats i utkorgen men icke sa nicke. Där låg ingenting.


Dagen igår började med sovmorgon till elva, Tack för den min fantastiska man för den sovningen. Den behövdes då jag och Lee hängde långt in på småtimmarna. Hon somnade om vid 3 och sista gången jag kollade på klockan var den halv 4. Mannen min snarkade så jag tog madrassen och la mig på golvet i Mels rum.

Mel hade tidigare under dagen blivit morfarsnappad så han sov inte hemma.


Sedan vid halv två drog jag och den sovande Lee iväg ner till ALV för att möta upp mel och äta tårta. Dock spöregnade det och jag hade absolut ingen tanke på paraply till vagnen och till mig så jag och den sovande Lee var hemma vid halv 4igen.


Började göra ljus av massorna och de blev jätte bra. Dock gick det inte och tända dom då jag tog fel garn. Så var bara att göra om ALLT idag. Så nu har vi 25 nya block ljus som väntar på att användas. :)
Köpte ordentlig vekgarn idag med så nu funkar allt igen.


Nu är spagettin klar så nu ska familjen äta :)

Gsamla hedliga spagetti och köttfärssås.




Av Alexandra - 3 november 2013 23:58

Allt försvann. bloggar genom datorn imorgon ist.

Ovido - Quiz & Flashcards