EttNyttLiv

Alla inlägg under januari 2013

Av Alexandra - 13 januari 2013 18:07

Denna helgen har det varit film efter film efter film. Vi började vid 4 i fredags fram till 22 och sedan blev det en film igår efter tv tittande för att sedan promenera upp till min far o mor då fisen ville sova där och spela på mormors ipad.
Jag och sambo satt uppe till två. Eller jag satt uppe tills dess då jag insåg att bebis kan komma närsom och det är nog en mycket bra ide o försöka gå och lägga sig runt tio på kvällarna så jag inte är allt flr död i kroppen om vattnet skulle gå en natt. Och jag verkligen har energi till en förlossning.

Jag var uppe hos far o mor vid 13 och det blev en film till efter maten. Jag och Melvin kom hem vid 17 och sitter nu framför tv:n o kollar på "hotell transylvania" i väntan på BINGOLOTTO vid 19. Sedan ska jag o sambo kolla någon skräckis eller komedi. Och sedan hoppar jag i säng.
Sambo sitter säkert uppe någon timme till.
Inatt när jag gick upp för att nattkissa vid 4 satt han fortfarande uppe.

Fisens nya leksak.
Som även gynnade far min som lekte trummis för en dag

Av Alexandra - 11 januari 2013 16:59

Nu är det fredag igen. Och Melvinhelg så nu har vi laddat ner "happy feet 2" och "isdraken" popat popcorn . Ett glas sodastreem lime och jag ett glas citronvatten står på bordet. Melvin sitter i kartongen I soffan så vi iaf kan hålla handen i vårat fredagsmys. Kl är ju bara 17.00 och vi har HELA kvällen på oss för mys iaf. Och handen räcker gått och väl för mig. Jag njuter av värat fredagsmys eller all mys vi har. Tänk att det får mig att känna mig lycklig och uppskattad.

Han är mitt allt <3

Av Alexandra - 10 januari 2013 19:10

Jag har VÄRLDENS finaste glasunderlägg. Fick en till fisk idag oc. Då kom vi fram till att han skulle göra en kyckling hemma så vi har två av varje, då han inte får göra flera små på dagis. Men det gör inte oss något då vi kan fotbada i pärlor ;)

Av Alexandra - 10 januari 2013 18:56

Maten är klar och bordet är dukat. Vi väntar bara på sambo som är på väg hem efter att ha hjälpt sin syster med bilen.
Jag och Melvin kollar på cartoon network. Jag sitter i soffan och melvin är typ en meter ifrån tv:n. Att han i år blir 6 och fortfarande har en förkärlek till kartonger är för mig ett mysterium. Men denna lilla fis skulle lätt kunna bosätta sig i en hur länge som helst. Vare sig den är stor eller liten får han plats.


Av Alexandra - 10 januari 2013 10:35

Min alldeles speciella lat(bekvämma)hund!


Han tror fortfarande att han är pytteliten o inte tar någon plats. Speciellt när han gör sig till en LITEN boll.



Han ÄR HELT fantastiskt knäpp. PRECIS som resterande familj

Av Alexandra - 9 januari 2013 21:07

Idag gick det inte längre. Jag skulle ta det lugnt nu den sista tiden och inte göra allt för mycket då det känns nägot så otroligt i ryggen under kvällarna/nätterna så det är gråtvarning. Jag har vikt tvätt INTE all men en del iaf, dammsugat både uppe och nere torkat golven uppe o nere tvättat fönsterna förutom i köket. INTE jätte noga något av det. Men nu känns det iaf MYCKET BÄTTRE och jag kan gå och lägga mig med gott samvete och VÄRLDENS ryggvärk. Men jag trivs bättre nu. När man inte fastnar i kaninspånet och drar runt det ÖVERALLT.

Nu väntar jag in sambo som är och hämtar ut våran nya dvd med usb uttag. Då vi har kommit fram rill att det bränns något otroligt mycket dåliga filmer som sedan bara slängs. Så nu kommer vi BARA bränna de filmer vi kan kolla på flera gånger än 1 halv gång.



Förövrigt bebismagen i vecka 36+5

Av Alexandra - 9 januari 2013 13:35

Skulle varit och fikat med "mammagruppen" men det blev inget. Var bara jag och en till som kunde ÄVEN fast hon kunde föda när som. Den andra hade redan fått sin bebis o den andra vet jag inte anledningen på.
Jag tycker att det är lite konstigt. Jag skrev upp mig på de som skulle ha barn i februari men är bara jag som ska ha i februari. Så känner att jag är i LITE fel grupp på det viset.

Så ja. Och Odin kröp ner i sängen o vilade lite mer ist. Vaknade vid halv ett.blev lite för länge..

Tror att allt är färdig tills bebis ankomst oxå. Nr till Jonas jobb är inlagda på mobilen, och uppskrivna på tavlan i hallen. Jonas vet vad som ska med. Ohc han vet vart Melvins sova över väska är.
Jag är nog inte så jätte orolig då jag redan gjort det en gång innan. Men visst pirrar det lite i magen då vi inte vet vad bebis har för kön. Båda namnen är perfekta för våran familj o jag längtar efter o få känna bebis på bröstet o bebisdoften.



29dagar kvar <3

Av Alexandra - 7 januari 2013 20:23

Ultraljudet gick bra. Bebis var i normalkurvan men LITE under. Men inte jätte mycket under. Blev lite handlande och ätande på Corner. Hålla hand mys och bara vara med varandra. Känna sig älskad o nyförälskad gjorde gott i själ och sinne. Och jag tror ärligt att även Jonas njöt av den lilla extra tiden vi fick ensamma.


Mor var snäll och hämtade världens bästa fis från dagis så vi inte behövde stressa hem. Han hämtades vid tre från dagis och vi hämtade honom frn mor tjugo över tre. Så JÄTTE mycket mormor tid blev det inte.

Väl hemma blev det spelet "sänka skepp" Melvin o Jonas var i samma lag och när spelet var slut så sa fisen - jag skulle varit i mammas lag. Förmodar att med den meningen vet ni vem som vann ;) Blev film mys efter och fisen somnade tryggt i min "famn"
De ger mig kärlek <3
Han är luften jag andas


Ovido - Quiz & Flashcards