EttNyttLiv

Alla inlägg under januari 2013

Av Alexandra - 5 januari 2013 19:41

Idag har vi inte gjort mycket alls. Vi låg och drog oss i sängen till tolv. Frukost och de sista avsnitten av Soa. Blev en sväng till pizzerian och Ica och sedan hem för fortsättning av slapp i soffan. Vi blev klara vid sju. Nu kollar jag på dokumentären " världens minsta flicka" och sedan ska vi förflytta oss (läs mig) till datorn för att kolla film.

Måndag blir det förhoppningsvis sista UL. Har inte blivit nägot rundare på omfånget på magen. Sedan är det 4 veckor kvar. Så hoppas att det blir sista gången vi ser bebis Innanför magen. Och att nästa blir Utanför magen.

Av Alexandra - 4 januari 2013 21:26

Förbannade skit. Detta är den fjärde saken från JYSK som INTE är duglig.

Den första var en divan soffa som träpinnen gick mitt itu på när Melvin satt i den. Ett barn på 19 kg klarade inte soff jäveln av.

Soffa nr 2 betalades lite mer för eftersom jag ABSOLUT inte ville ha en likadan soffa som hade gått sönder. För jag tyckte kvalite'n inte var den bästa. Den var hus SKÖN som helst första månaden och sedan kände man fjädrarna och satt som i ett hål.
(Har fortfarande kvar den då jag inte har råd med en ny) Som kommer bli en hedlig skinnhörnssoffa.

Nr 3 var en tvbänk/bokhylla. Den saknade en skiva i mitten och vi väntade på att de akulle höra av sig om att skivan hade kommit in. MEN samtalet kom aldrig. Efter 3 veckor utan tv bänk då vi sålde den gamla samma dag Jonas skulle sätta ihop den nya ringer JAG och får reda på att tvbänkarna inte görs längre men kan få ta utställningsexemplaret istället. VISST eftersom vi behövde ju en tv bänk.

Och nu detta nr 4. fotöljen saknar en skruvsmutter och själva muttrarna syns på framsidan medans bilden visar att de ska sitta på baksidan. Så den åks tillbaka med imorgon och sedan ärdet nog faan sluthandlat på JYSK när det gäller möbler.


Kan ju även tillägga att jonas syster köpte en soffa som det sqknades ett ben på när de skulle sätta ihop den. De benet har hon fortfarande ibte fått o det är nog 3-4 månader sedan hon köpte den och hon har ringt gång efter gång.

Av Alexandra - 4 januari 2013 19:49

Blev en liten tripp ner på staden för fika med mor för mig o Melvin. Med hem kom nta gardiner, två röda filtar att ha .Soffan och en röd barn fotölj. Och nu tänker ni säkert varför röd när du har en son. Joo eftersom denna lilla barn fotölj ska stå i vardagsrummet där våra färger är vitt, svart och vinrött skulle
det bara se fel ut om vi valde en blå.

Kommer även att köpa en till vinröd senare längre fram och ha på andra sidan av bordet. Så mina små fisar kan sitta och mysa / spela framför tv:n.

Nu ska uag ge mig på att sätta ihop den för att sedan krypa upp o soffan och inte göra ett skit.

Av Alexandra - 3 januari 2013 11:51

Nu har vi lite morgonmys i min säng. Melvin vaknade vid 11. Jag förstår mig inte på deen ungen hur men kan sova såååååååå länge när man bara är 5år. Och endå går han faktiskt och lägger sig skapligt. Då det varit 8 när det är dagis efter, så har det nu de sista dagarna blivit 9 så han kommer in i rytmen igen. För på måndag är han tillbaka på dagis igen vid 8. Eftersom han sover så länge sover ju jag med tills han går upp. Jag får ju passa på innan bebis kommer. För sen vet man inte vad som händer. . .

Nu har vi nog faktiskt bestämt namnen så som det blir. Hur eller hur kommer det bli en namn hyllning till Jonas bästa kompis som tyvärr lämnade oss natten till den 1april förra året.

Nee nu får det vara bra med mys. Odin måste ut o vi måste äta lunch frukost.

Av Alexandra - 2 januari 2013 19:06

testar bara att blogga genom appen. o ser hur det funkar för mig. . . . Jag vet att jag inte skrev här som jag skrev i det sista inlägget. men det har varit så mycket nu senaste tiden . Jonas har varit hemma så har inte blivit att man suttit framför datorn och jag har inte varit hemma så mycket och eftersom jag inte hade fixat i ordning internet inställningarna utan hade BARA wifi på mobilen så var det lite svårare o blogga. men nu är det fixat och jag ska verkligen försöka blogga bättre. plus nu kan jag ju få in bilderna lättare än o hålla på att först föra över dom till datorn för att sedan lägga in dom här på bloggplatsen. men nu blir det kvällsmat. känner att jag börjar bli rejält hungrig. Melvin är ute o leker med Dina så han får äta senare. Är ju faktiskt fortfarande Jullov. ha en fortsatt bra kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards