EttNyttLiv

Alla inlägg under juli 2013

Av Alexandra - 20 juli 2013 00:34

Igår låg jag och funderade på om jag ville ha en anonym blogg med falska namn och platser.

Men efter ett tag slog jag bort tanken då jag faktiskt skriver för mig själv i första prioritet sedan är det bara kul att andra faktiskt hittat hit och börjat läsa den. Jag mår lite bättre då att det faktiskt finns folk där ute som tar sig tiden att läsa vad JUST jag skriver.
Hon som känner sig obetydlig utan för hennes lilla familj men så betydelsefull i den.

Och varför hålla på och ljuga för sig själv och andra. Jag trivs med den människa jag blivit efter alla dessa år. Jag är lite trasig och förlorad men det är precis den jag är. Jag är Alexandra. En människa som älskar sig själv sinatå fantastiska barn, Sin änglason och sin stöttesten till man.
Jag är så här som människa.
Jag är JAG

Av Alexandra - 19 juli 2013 00:50

Idag känns det lite bättre. Jag visade även Jonas messet, även fast jag vidarebefodrade det till honom direkt efter och frågade vad faan han menade.
Han påstår att han inte skrivit det och att jag måste fifflat med det.
Men han förstår att jag är ledsen och han vet även att detta kommer ta lång tid att smälta OM jag ens kommer göra det.
Men han låter mig vara ifred och ta den tiden jag behöver.
För just nu behöver jag inget från honom. Finns inget jag vill ha från honom heller just nu.

VI ÄLSKAR VARANDRA OFANTLIGT MYCKET OCH KOMMER FORTSÄTTA ATT VARA TILLSAMMANS.

MEN HAN KAN SÅRA MIG MÅNGA GÅNGER.Han tror att allt blir bra med en puss, klängande och kletande. När man helst av allt bara behöver höra en förklaring och ett FÖRLÅT.

Av Alexandra - 18 juli 2013 01:24

Känner mig så sviken.
Hade han bara sagt hur han kände tidigare hade jag aldrig behövt känna mig sviken och lurad.
Han hade mått bättre och jag hade defenitivt mått bättre. Och varför han ljuger om en sådan här sak förstår jag inte. Jag har alltid trott att vi kunnat prata om allt med varandra och jag har varit så glad över att jag kunnat göra det. Privatliv i "våran" familj har nog aldrig funnits.
Jag kan sitta med dörren öppen och bajsa det har aldrig stört mig. Vill de in på toan (mest Mel) så ska de kunna komma in.
Vi kan sitta och bajsa medans den andra duschat utan att någon har stört sig.

Nu vill jag inte ens visa mig naken eller dela säng med honom.

Om han ljuger om denna lilla sak kan jag inget annat än att ungra vad han mer ljuger om och döljer.

???

Av Alexandra - 18 juli 2013 00:48

Hur tolkar man ett sådant här mess?

Något säger mig att han inte trivs med mig och barnen.
Men han påstår att han inte skrivit det överhuvudtaget

""Du ja prata med dig att ja skulle till dalle. De har ja sagt hur länge som helst å att ja skulle dit. Å 2 gånger minst att ja skulle åka idag. Lustigt at mig att vara med hennes grabb mer som ja inte ens får kontakt med"

"Lustigt at mig att vara med hennes grabb mer som ja inte ens får kontakt med"

är just dessa ord som får mig att fundera på om han verkligen är uppriktig och mannen i mitt/vårat liv
Så jävla sjukt att man ska börja fundera på framtiden just nu. När vi gift oss. Är inte lika lätt att dra sig ur.

Men barnen kommer alltid komma först. De betyder så mycket mer än Jonas någonsin kommer göra.

Och efter detta mess känner jag bara avsmak för honom. Varför göra saker och umgås med en människa som inte ställer upp för Mel.

Melvin ser upp till honom Älskar honom och kallar honom pappa.

Nu vill jag att han säger Jonas till honom.
För i mina ögon betyder Jonas ingenting längre.

Inte när han ljugit för mig i nästan 3år.

han sover på soffan inatt som 3natten i rad. Där får han gärna sova. bara jag slipper dela säng med någon som ljuger för mig.

För i mina gon var de sista meningarna inte till mig då jag tror att han messafe med någon annan samtidigt som mig.

Jag skulle aldrig fått vetat om det om han inte skrivit något.

Av Alexandra - 15 juli 2013 03:48

Jag hatar mardrömmar. Inte nog med att man svettas pga värmen så gör man det för att man är rädd också.

Spöken,kär,inte kär tillbaka. det måste vara otroligt jobbigt och påfretande att vara förälskad i någon som inte besvarar kärleken.

Denna dröm var redigt obehaglig.

GODNATT

Av Alexandra - 15 juli 2013 01:23


Jag älskar er ofantligt mycket
Melvin, Novalie och Jonas.
Ni är färgerna i min värld

.

Av Alexandra - 15 juli 2013 01:22

bland tycker jag så otroligt synd om människorna.
Jag förstår inte hur de kan göra vissa val.

Av Alexandra - 13 juli 2013 01:10

Ligger nerbäddad i sängen men kan iaf inte sova. Mel ligger i sin säng och Lee ligger i sin. Båda sover så otroligt sött. Har gett båda en godnatt puss därför vet jag att de sover sött.

Men jag själv ligger nerkrypen på spänn lite halv nojig då jag hör ALLA konstiga ljud som bara går att höra. Jag vet mycket väl att det är Muffin som håller på nere men jag hör även spänningarna i dörrarna, vattenkranen i badrummet uppe,trät i trappen som har sina spänningar, grannarna ute, grannarna bredvid Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Märks att jag inte klarar av att sova själv va ^^

Jonas kör inatt och Odin fick följa med. Jag funderar på att krypa upp bredvid Mel. Allt för att slippa sova själv. Jag HATAR det. Men jag vet att jag även måste klara av att sova själv.EN ANNAN DAG. Det är verkligen något jag aldrig kommer klara av. Så jag förstår inte varför jag ens ska försöka.

Ovido - Quiz & Flashcards