EttNyttLiv

Alla inlägg under juli 2013

Av Alexandra - 10 juli 2013 12:07

Imåndags den 8 juni hade vi bestämt om att ta alla rum uppe. Alltså mublera om dem. Byta rum så vi fick de lilla,mel fick det största och Lee mels gamla rum.

Vet i faan vad som hände med Jonas men jag fick göra allt. PRECIS allt. Han skruvade ner Mels säng det var det ända. Jag fick göra tre rum helt jävla själv. Medans han satt på röven framför datorn.
TACK för det.

Igår skulle vi ut till mor hans och slänga in ved i källaren. Det var bara jag och mor hans som gjorde det. Medans Jonas satt på röven och inte gjorde ett skit.
TACK för det.

Av Alexandra - 7 juli 2013 06:45

Vaknar upp av Lee kl 6 då det var matdags för tösen. Var ett tag sedan hon vaknade vid den tiden. OM man inte ska räkna med i onsdags. Gick iallafall upp för att göra välling och efter den är klar och jag öppnar sovrummsdörren kändes det som att man gick rakt in i en bastu på låg värme. Det var så jävla varmt och kvavt så det var jobbigt att gå in. Vissthar man varit svettig varje morgon när man vaknat men man har ju inte brytt sig så hårt då det varit på "extra greppen".
Balkongdörren är öppen,Lee sover Jonas sover och Odin sover INTE jag. Jag har jätte stora problem och somna i ljud och ljus. Och det kan jag meddela att det är. FÖRBANNSADE fåglar.

Kudde över huvudet. GODNATT igen

Av Alexandra - 5 juli 2013 12:54

Jag och Jonas har pratat länge om att skaffa fler barn.
Och nunär Lee är 5 månader börjar jag känna ett sådant sug efter en LITEN liten bebis till.
Jag vill vara en STOR familj. Kanske inte 10 barn men iaf 4-6 barn skulle vara mysigt.

Då behövs större bil och större boyta men det går alltid att lösa.
Det känns som om Lee vuxit ur bebisstadiet och är nu i unge stadiet. Jag vet att det inte är så det ligger till och att hon kommer vara bebis tills hon är 1år.

Inget stoppar oss egentligen med att skaffa fler.

Jag är gift med mannen i mitt liv och skulle inte vilja byta ut honom måt någonting även fast vi bråkar, tjaffsar, skriker på varandra så är han det jag älskar ofantligt mycket.
Det är han jag jämt vill somna bredvid.


För att byta samtalsämne så blir det hotellnätter snart.
Blir 3 st.
två i göteborg och 1 i falkenberg den 30-2

Jag Jonas Melvin Lee.

sen blir det Lisseberg en dag med
Morfar,mormor,Bror plus familj.
Far och mor tar Lee så jag, Jonas kan leka av oss med Mellebelle.

Hur kul som helst. Har inte "lekt" med honom både jag och Jonas sedan lee kom så detta passar ju perfekt.


Hoppas på att vi hittat en större bil som vi trivs med för funderar på ULLARED på vägen hem från falkenberg.
Men vi får se. Får plats en hel del i en Volvo med :)

Nu ska det göras iordning för att dra till svärmor och köra lite fyrhjuling.
Mycket som slka packas med iaf.
Extra kläder och strumpor.

Välling och blöjor.

MEN jävlar va jag njuter .

Av Alexandra - 3 juli 2013 06:13

Heldag på ALV blir det idag. Vet inte om det är Lee som ser fram för det mest då hon ca precis vaknade. Vet väl inte om det är helt okey att vakna kl 6 när själva parken öppnar vid 10.
Och det slog mig att stackars de föräldrar som ligger nere i tält/stugor/husvagnar/husbilar med barnen som omsovningsvägrar och vaknar mellan kl 5-7
Vet inte om det är bra eller dåligt.

Maken Jonas ligger bredvid och sover så gott. Max har krypit EXTRA nära Kevin. Och Mel sover liggandes på brädden.
Tur vi inte berättade vart vi skulle idag.

Nu har Lee ätit klart och nu somnat om. TACK vad skönt.
Godnatt

Zzzz

Av Alexandra - 2 juli 2013 07:52

Varit gift i 3 dagar och det känns hur jävla fucking underbart som helst.

Vad jag älskar denna mannen.
Nu heter hela familjen Nilsson och det kan inte bli bättre.

Eller jo det kan det vist, pluset på stickan slulle göra mycket.

Ni är NI som färglägger hela min värld. Utan er hade livet varit tråkigt och grått.

Ovido - Quiz & Flashcards