EttNyttLiv

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra - 19 januari 2014 14:15

MIN underbara familj består av:


JONAS: Mannen i mitt liv. Han är min sten och min största kärlek.

Han blir i år 30 och jag var jätte kär i honom när han gick i 9an.

Han är 4år äldre än mig och världens mest datanörd/dumbom/älskade/fantastiska/puckade/idiotiska/älskvärda person som finns. Vissa dagar gör han mig så förbannad med de går sedan över av att han bara finns bredvid mig.

Jag är inte heller lätt att älska dagligen. Det är våran natur. Det är så livet ligger till. Man kan inte gå runt och älska allt och alla varje dag. Det funkar inte så och det är absolut inte normalt heller.


MELVIN: Han är min från ett tidigare förhållande (det har jag skrivit om redan)

Han är min livsglädje och ljus. Hade jag inte fått honom hade jag inte varit här i livet idag. Jag hade inget att leva för, jag har haft lyckan att få ha han hos mig i snart 7år. Och jag hoppas på massa massa år till.

Han ser Jonas som sin pappa och pratar eller träffar inte hans beologiska och vill heller inte göra det.
Han önskar att Jonas var hans rediga pappa.

Han är världens coolaste grabb och känslig som satan. Men han är VÅRAN och vi älskar honom något så otroligt mycket.


NOVALIE: Hon är mitt och Jonas gemensama barn och hon valde att komma till oss den 7februari 2013.

Hon var en liten luras i magen och jag är glad att just hon är den hon är. Hon är en liten busunge och hennes leende smälter man för direkt, vare sig hon har gjort något dumt eller pillat på saker man inte får eller varit på ställen man inte ska. Och hon vet det kollar hon ner i baken och sedan ger oss ett sådant otroligt leende så man bara skrattar åt henne. Hon är ett litet busfrö. Våran alldeles  egna lilla älskade  parvel.  


ODIN: det är våran klumpiga stora hund, Han tror att han är en liten valp även fast han har en mankhöjd på 45cm

Och han tar allt han kommer åt om nätterna om något står framme eller ska tinna. Då smyger han ner när vi sover för att sedan ha tabberas på allt gått,
Men han är våran mysiga hund och ska ALLTID ligga i sängen eller så nära det går, soffan är en favorit när Jonas sover nere. För då vet han att han får ligga där. Men inte annars


LADY: Melvins 3åriga katt som ser ut som en liten kattunge fortfarande. Efter dessa tre åren så har hon inte vuxit något att tala om.
Hon är så otroligt busig när hon hittar något att leka med och gör det gära sent på nätterna. Hon är inte så kelen av sig längre men ibland händer det att hon kommer och kryper upp i soffan för att sedan ge kattmassage. Hon sover vid mina fötter när chansen finns. Annars ligger hon i Mels säng eller i Lees fotölj. Trappen är också ett favorit ställe.

Av Alexandra - 18 januari 2014 07:15

Jag vill ge mina barn en bättre framtid än vad jag hade så jag vill helst bara vara med dom om mannen min.

Men jag vet att det inte kommer att funka i längden.


Jag vill flytta ifrån stan då vi inte har något som håller oss kvar här, hitta ett billigare radhus som inte kostar oss skjortan och även ett större radhus. Helst av allt skulle jag vilja ha ett hus som är VÅRAT och vi inte hyr det, och man kan säga

-välkommen hem till oss, detta är VÅRAT.

jag vill ge barnen en bra framtid så de klarar sig länge i livet. Jag vill att de ska gå klart skolan och bli det de helst av allt drömmer att bli.

Jag vill ha ett körkort och en skolutbildning då jag hoppade av gymnasiet med Mel i magen och när man själv fick börja bestäma och skolan inte var obligatorisk längre så valde JAG det valet.

Nu i efterhand vet jag att det var dumt gjort att sluta. Men inget att göra åt. Jag har inget läshuvud men känner att NÅGON GÅNG då är det min tur.


Jag vill kunna ge mina barn tak över huvudet och mat på bordet och de sakerna de behöver.

Mer bgär jag egenltigen inte.
Men det vore underbart med miljonen på kontot helst igår.

Av Alexandra - 17 januari 2014 17:00

Jag har precis börjat läsa en blogg om en kille som var drogmissbrukare och kriminell men valde livet ist.

Han valde att leva med kvinnan i sitt liv och hennes dotter.

För mig är det starkt gjort då jag själv började leva mitt liv för 4år sedan.

Han var djupare ner i det än vad jag var. Men i en del kan jag känna igen mig i det han skriver.

Och han får mitt missbruk att vara en piss i havet, Då han tog sig ur sitt,


Men jag vet att jag iaf är stark och jag valde med LIVET. före döden.

Ja jag vet döden är ett litet för starkt ord, Men jag hade varit död.

Inte teoretiskt sätt. Men min son hade inte varit hos mig idag. Om jag inte valde att ta tag i MITT och lösa MITT liv och bli en bättre människa.


Hans blogg heter

Jagvaldelivet.blogg.se

(Från drogmissbruk och kriminallitet mot lycka och livet)
Hans sambo skriver också en blogg om hur det är att vara medberoende och mamma.
Av Alexandra - 17 januari 2014 12:56

Nu hoppas och hoppas och HOPPAS lite till.
Vi har hittat ett mysigt litet hus aom vi hoppas att det är något för oss.
Mysigt litet vitt hus.
Kolla på det på söndag och sedan får vi bestämma oss. Eller jag har redan bestämt att jag vill ha dwt genom bilderna. Nu är det mannens val.

Nu håller vi tummar och tår på att detta är något för oss.

Av Alexandra - 16 januari 2014 20:30

Att hitta en pasande och bra vagn är ju jätte svårt. Jag är ingen märkestyp och bryr mig ärligt inte vilket märke vagnen har.
Utan jag bryr mig om priset. Jag har ALDRIG betalat över 3000 för någon av mina vagnar. Och då har jag haft en del med.
Med Mel hade jag 3 vagnar. en ligg och sitt och två sittvagnar och nu med Lee har vi haft 3 sitt och ligg vagnar och 4 sittvagnar.

Men nu letar jag efter en ny sittvagn till henne då de sittvagnarna vi har bara är "så länge" vagnar och ingen hon sitter dagligen i. Utan det är bilvagnar helt enkelt. När man ska ner och handla på stan med bilen eller åka iväg över dagen. Och ska hon sitta länge i vagnen så tar vi med den bästa vagnen och det är den vanliga...

Nu hittar jag sittvagnar för flera tusen och jag tycker det är alldeles f r mycket pengar att betala då vi snart F ÖRHOPPNINGSVIS behöver ett dubbelvagn/syskonvagn.

Det har vi redan handlat en då priset var så jäkla bra så vi slog till direkt.

Jag vet inte redigt hur vi ska göra. Fortsätta leta efter en ny eller använda denna vi har. Det är ju bara FÖRHOPPNINGSVIS 8månader kvar..

Av Alexandra - 16 januari 2014 13:00

Min drömplats är Paris
Jag skulle vilja åka dit.
Jag fick chansen när Mel låg i min mage men jag valde att inte följa med då jag drog mina förutsatsade slutsatser och misstänkte att det skulle bli som alltid när jag följde med mina föräldrar någonstans och dä jag även var gravid kändes det inte redigt kul att vara där med dom när de säkerligen hade bråkat och tjaffsat som de alltid gjorde när vi var iväg någonstans när vi var mindre. Och jag kände att det inte var det smartaste, vart skulle jag ta vägen OM och NÄR de började?
Och med gravidhumöret var det inte ens att fundera på det.


Nu 7 år senare ångrar jag att jag inte struntade i att de skulle bjuda mig och följde med iaf.
Själv göra själv ha.


Av Alexandra - 15 januari 2014 21:51

Min favorit butik är två favoritbutiker :)

Jag gillar  IKEA pga deras småpill och möbler.

Ge-gås är jag svag i då kläder är en viktig del av människans liv ;)

Inte först kläder till mig utan till barnen och priset på ge-gås är ett helt fantastiskt underbart pris.


Ikea har så mycket fint och sedan ligger det nära oss. Det tar en timme till närmaste IKEA.

Vi köper egentligen de flesta av våra möbler där om jag inte hittat dom någon annan stans till ett billigare pris. (blocket.se) Men mycket av vårat hem bestär av IKEA och begangnade möbler. Och mer kommer det att bli därifrån är jag säker på :)



Av Alexandra - 15 januari 2014 19:20

Nu sitter vi Mel äter glass och jag ligger i soffan och är så jävla mätt efter maten. Som idag blev spagetti, köttfärssås och en stor portion sallad.

Lee har inte sovit sedan efter 11, så hon börjar nu bli trött.
Hon hittade servetterna och står nu och tvättar munnen sin :) Våran duktiga stora tjej.

Hon går dagligen nu och ställer sig upp utan hjälp.
Tänk vad mycket som har hänt på 8 dagar.
Nu har hon även börjat att "prata" i telefonen.
Hon roppar mycket med pappa och det är säkerligen honom hon ringer till <3
Pappas flicka.

Dessa två dagar på fritids har varit bra för Mel.


Och nu kom pappa surhuvud hem och stämningen blev genast negativ i hela huset.
Tråkigt när det blir så.
Antingen var delen till bilen dyrare än vad han hade/fanns inte eller hungrig.

VÄLKOMMEN TILL NILSSONS
Surhuvudet har ALLTID rätt

Ovido - Quiz & Flashcards