EttNyttLiv

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra - 14 januari 2014 18:00

Jag gillar min kropp. Min kropp har gett mig två friska fantastiska barn.

Och hänget kan man göra något åt. Jag älskar mina bristningar för det är en del av minnena på mina graviditeter.


Jag har tatueringar som sitter på ställen folk inte vet då man har kläder på sig. Och jag bär alla mina gaddar med stolthet. De är en del av mig. En del av mitt liv.


Jag har nog inget negativ om min kropp att säga överhuvudtaget för jag mår så jäkla bra.
Jag har varit nere på botten men nu är jag mullig och lycklig.


Detta är JAG.

Av Alexandra - 13 januari 2014 13:30

Är väl min svärsyster måste jag nog säga.

Hon är som systerna jag aldrig fick :)

Jag kan prata med henne om saker som rör "oss tjejer" även fast jag pratar om allt med mannen så är det skönt att det finns en TJEJ/KVINNA i mitt liv med. Kan även prata mycket med min fantastiska svärmor.

Men om det är en person jag ska skriva så skriver jag

MIN svärsyster

Av Alexandra - 13 januari 2014 12:37

Att leva dagligen med ADHD är som att leva likadant alla dagar. Ändras något blur det antingen kaos eller tråkigt.

Idag ska Mel vara på fritids för första gången i sitt liv. Han har varit hos sin gammelmoster på hennes jobb men aldrig själv varit inskriven. Man kan alltså säga att hand gammelmoster varit barnvakt åt honom på jobbet.

Nu när kl är halv ett brukar jag vara ute på väg till skolan hans. Men nu sitter jag i på mattan vid soffan och äter majskrokar med Lee.
Och det känns konstigt att faktiskt inte vara påväg att hämta honom och jag har ställt om mig på att inte göra någonting.

Det känns fel att bara sitta hemma och vänta o vänta o vänta. Men detta är mitt liv. Jag väntar JÄMT på att ha båda barnen hemma ^^

Av Alexandra - 12 januari 2014 13:45

Jag har nog ingen favoritplats egenligen.

Jag är som lyckligast när mina barn och mannen är vid min sida. Och ser väl mer det som favoritplatsen.

Tror nog att det är nerkrypen i sängen lyssnandes på deras andretag. Då är jag trygg och känner mig hel.

Men hittar jag en favoritplats så återkommer jag


När jag var mindre så var trädet mitt favoställe.´Det lilla ek trädet utanför mitt fönster på andra sidan vägen.
Där kunde jag sitta ofta.

Man var tvungen att ta sig upp på ett vist sätt annars gick det inte.

Har för mig att hopprepet fortfarande hänger kvar, får kolla upp det när jag ska till far och mor.

Var ett hopprep i snöre. vet jag, ena handtaget var gult och det andra grönt.

hade ett till som var blått på ena och rött på andra.

trähandtag var det med :)


Av Alexandra - 11 januari 2014 11:00

Mina största misstag?
Nee jag har faktist inga misstag. Mitt liv bär inga misstag, det bär en läran.

En läran om vad som är bra och mindre bra.

Mina läror har format mig till den personen jag är idag och kommer fortsätta att lära mig livet.


Såå INGA misstag här inte ;)


Av Alexandra - 10 januari 2014 21:55

Vi gör det igen <3
Idag kom det. Det efterlänktade pluset.
Och ja för att vara på den säkra sidan blev det 5 st tester, olika gånger.
Men nu längtar vi bara tills vi kan kolla upp att allt är okey.
Och då vi velat detta har vi ju även hållit lite koll och kollat upp ägglossning och mens. Så typ blir BF blir (runt) den 21september

WOOOP WOOP

Vi har inte berättat för NÅGON än dl vi bara är i vecka 4. Så detta är frsta stället jag säger något på.
Så snälla. HÅLL DET HEMLIGT ^^

Av Alexandra - 10 januari 2014 08:30

Min första kärlek Ändrar ja till Mina första kärlekar

Min första kärlek ?

Ja har ärligt två första kärlekar ^^

MIN första kärlek var Tom Holmquist

När jag var 13 såg jag honom  sitta utanför skolfönstret och han satt där med sin kompis och han hade ett par westside jeans och en vit tröja ^^

Vi träffades några dagar/mänad senare genom Ninette som var tillsammans med Tryvall.

Vi var tillsammans i 5 år och jag har mycket roliga minnen och även tråkiga minnen i det förhållandet. Men det var några av mina bästa år och ja förändrades som person. Det var ju 5år av mitt liv. Jag träffade mycket folk som ja började uppskatta och ha i min närhet. Ja blev en helt annan än den ja var innan vi två träffades. Visst jag var fortfarnde jävlig som dotter men ja växte som flickvän och förstod vad ett ge och ta förhållande gick ut på ^^

Jag var även förlovad med honom. Och ärligt så trodde jag nog att han var DEN RÄTTA.

Jag pratar fortfarande med honom IBLAND och hans mamma kom att ha en stor plats i mitt liv.


Jag kan skirva mycket om Toms och mitt förhållande men det känns faktist bara fel ^^

Jag bär med mig minnena ist <3


Och min andra första kärlek är min sons far .

Sebastian "Lillen" Mossberg Ja va 18 och de åren vi delade var revolution från min sida. Jag blev förälskad i en kriminell och missbrukare. Ja ångrar inget ja gjorde under de tre åren i det förhållandet. Och ja har även lärt mig mycket där med. Ja blev sambo med honom en månad efter vi blev tillsammans och sedan va det bara. Lev livet idag. VARJE dag. Många bra minnen från det förhållandet men väldigt väldigt mycket negativt oxå. Och även idoiti.

Men det som ja stolt bär med mig från det förhållandet va han som fick mig att inse att Livet är för kort för att slarvas bort och även han som fått mig att börja leva och lägga allt det negativa bakom mig.

MIN SON
Och jaa jag kan stolt säga att han BARA är MIN son



 


Av Alexandra - 10 januari 2014 00:05

Snart så går hon ordentligt vår lilla prijsessa. Nu är det inte långt kvar alls.
Det började i fredags den 3 och då var det ett sådant pyttepytte steg men hon gjorde det
Lördagen såg farmor och faster ett litet kliv
Och i tisdags häde det flera gånger under dagen.
Första gången var det två små steg, andra likadant. Tredje gången kom inte direkt efter utan tog ett tag men då gick hon FYRA steg. Fyra små fantastiska steg närmare att upptäcka världen själv.

Idag gick hon från trappan en bit ut mot lilla hallen och klappar sedan händerna åt sig själv.

Dessa dagar har hon även släppt händerna mer och mer ochståttt med sin egna balans :)
Hon dansar även på bebisviset som de flesta barn gör <3 vårduktiga tjej

Om mindre än en månad blir hon 1. Och jag är så lycklig över att jag fått dela detta år med mina barn.
Jag är så lycklig att jag snart fått leva 7år som mamma till Mel. Jag kan inte begära mer. De gör mig hel och utan dom hade livet inte varit det samma.
Att jag fått lyckan att leva mitt liv med barnen och mannen min är jag taksam för.
Jag älskar dom så mycket. Livet är allt orättvist många gånger och jag bara njuter efentligen. Jag älskar mitt liv och avujdas det på samma gåjg. Tänk att jag står dår jag är nu i livet och bara ler <3

Ovido - Quiz & Flashcards